Saturday, March 31, 2018

Recenzie! Printul Spinilor de Mark Lawrence

„Intunecata si tulburatoare, povestea te va tine cu sufletul la gura la fiecare pagina. Fascinanta!“ - ROBIN HOBB

La noua ani, Jorg Ancrath si-a vazut mama si fratele omorati in fata lui. La treisprezece ani, conducea deja o banda de delincventi insetati de sange. Pana la cincisprezece ani, vrea sa ajunga rege...

Jorg poate sa controleze si viii, si mortii, dar, din toata lumea lui plina de haos, violenta si cosmaruri, se teme de un singur lucru. Daca vrea sa se intoarca la castelul tatalui sau ca sa revendice tronul, trebuie sa se confrunte cu tradari, magie neagra si cea mai mare frica a lui. Va putea cineva atat de tanar sa-si infranga dusmanii care au puteri dincolo de orice imaginatie?

Seria lui Mark Lawrence este o poveste sangeroasa despre tradare, magie si camaraderie, cu un protagonist exceptional, in lupta lui pentru tron si in drumul spre maturizare.

„Printul Spinilor merita toata atentia, deoarece contesta traditiile literare si transforma total modelul clasic de trilogie fantasy medievala.“ - Locus

Părerea mea

Auzisem tot felul de păreri despre Prințul spinilor înainte de a mă hotărî să o citesc, multe comentarii negative, dar şi la fel de multe pozitive, care precizau că nu este un roman pentru toate gusturile. Și, poate că aveau dreptate. Plină de aventură și scene însângerate de război, această carte se pretează fanilor seriilor „Cântec de gheață și foc” și „Stăpânul Inelelor”. Tocmai de aceea, mie, personal, nu mi-a înșelat deloc așteptările. Este o poveste fantastică exact pe gustul meu.

Jorg este prințul moștenitor al regatului Ancrath, dar atunci când mama și fratele său mai mic sunt uciși cu sânge rece de Contele Renar și regele nu face nimic pentru a-l pedepsi, devine obsedat de răzbunare. Mistuit de nebunie, Jorg eliberează un grup de ucigași și mercenari, apoi fuge din palat împreună cu ei. Trei ani mai târziu, copilul monstru revine în regatul tatălui său, în fruntea unei bande de criminali, singurul lui scop fiind ca până la împlinirea vârstei de cincisprezece ani să ajungă pe tron și să cucerească regatele învecinate.

Personajul principal, Jorg, care nu are decât 13 ani, este foarte calculat, acționând, de cele mai multe ori, cu sânge rece și fără pic de remușcări.

Scris la persoana întâi și având capitole ce alternează între trecut și prezent, romanul permite o înțelegere bună a motivelor din spatele comportamentului atât de neobișnuit pentru un personaj principal pozitiv, chiar şi atunci când este un antierou în toată puterea cuvântului. Desi este un personaj crud, care şochează prin limbaj și comportament, acesta reuşește să te cucerească până la final, lăsându-te cu o dorință arzătoare de a citi cărțile următoare.

Personajele secundare sunt foarte bine conturate și, chiar dacă avem parte de criminali, hoți și mercenari, loialitatea lor față de Prințul Jorg este demnă de admirat.

La prima vedere, acțiunea pare să se întâmple într-un decor high fantasy, dar, pe parcurs, întâlnim și elemente ale zilelor noastre, de aceea cred că povestea se poate încadra și în genul post-apocaliptic.

Printul Spinilor este un roman impresionant, pe care l-am citit cu mare plăcere şi pe care îl recomand tuturor amatorilor de cărți “altfel”.

Lectură plăcută!