Tuesday, September 5, 2017

Recenzie! Fangirl de Rainbow Rowell



Toată lumea este fan al lui Simon Snow, dar Cath și Wren sunt cele mai înfocate admiratoare ale lui, scriind propriile povești despre magicianul adolescent. Fac asta cu pasiune, încercând să se ascundă de problemele lor în universul ficțiunii, unde totul este posibil. Deşi gemene, cele două fete sunt cum nu se poate mai diferite. Părăsite de mamă și crescute de un tată în căutarea echilibrului sufletesc, ele trebuie totuşi să înfrunte viaţa reală. Care le va despărţi pentru un timp. Dar care le va învăţa cât de frumoasă poate fi studenția. Și cât de mare este puterea iubirii. 
Iar Cath va descoperi ce înseamnă să devină scriitoare în toată puterea cuvântului.

"Magia nu este iscată de baghete, ci de incredibila abilitate a lui Rowell de a construi relaţii complexe, tulburătoare, intense, triumfătoare." Booklist

"O istorie amuzantă şi duioasă despre maturizare, povestea unei scriitoare în căutarea propriei voci [...]. Impresionantă, plină de autenticitate." Publishers Weekly




Parerea mea:

Mi-a placut foarte mult “Fangirl”, de Rainbow Rowell, atat de mult, incat nu am putut sa ma despart de ea nici cand a trebuit sa plec la serviciu. 

Romanul "Fangirl” si protagonista acestuia, Cath, mi-au amintit de mine si de “Harry Potter” . Mi-a fost usor sa ma regasesc in personaj. Cred ca toti cei care se declara fani impatimiti ai unei francize, fie ea literara sau cinematografica, pot intelege sentimentele, trairile si iubirea lui Cath pentru personajele preferate.

Cath si Wren, sora ei geamana, pleaca la facultate. Deși sunt gemene, cele doua fete sunt foarte diferite, iar acest lucru incepe sa se observe imediat ce se cazeaza in camere diferite. Desi au avut intotdeauna o pasiune comuna pentru cartile si filmele cu Simon Snow, pana si asta se schimba atunci cand Wren simte ca ar trebuie sa mearga fiecare pe drumul ei si sa cunoasca persoane noi. 

Mi-a placut Wren, pentru că este amuzanta, sociabila și pare sa-i pese de familia ei, spre deosebire de Cath, insa incet, incet se transforma in studenta tipica. Prea multe petreceri, prea multa bautura, ba chiar pare sa uite de sora ei in totalitate, asta pana ajunge sa se loveasca cu fruntea de pragul de sus, iar singura persoana dornica sa ii fie alaturi este Cath. 

Spre deosebire de Wren, Cath , nu se integreaza foarte bine si nu isi face atat de mulți prieteni. O are pe colega ei de camera, Regan, pe care nu o vede prea des, pe Levi, de care pur si simplu nu scapa si, bineinteles, pe Simon si Baz, personaje de carte, cei mai buni prieteni ai sai. 

„- Povesteşte-mi. Spune-mi de ce eşti aşa de nefericită.
- E vorba despre... tot. Sunt prea mulţi oameni. Şi nu am ce căuta printre ei. Nu ştiu cum să mă comport. Niciunul dintre lucrurile la care mă pricep nu pare să conteze acolo. Nu contează să fii deştept... Nici să fii bun la scris. Iar atunci când lucrurile astea contează, e doar pentru că oamenii vor ceva de la mine. Nu pentru că mă vor pe mine.”

Pentru cei curiosi daca in “Fangil” avem si o poveste de dragoste, ei bine, da, avem. Iubirea in aceasta carte vine treptat si se naste mai intai din prietenie si respect reciproc, fara a fi lipsita de naturalete.

"- Stai.
Cath ramase locului, lasand portiera deschisa.
- Vreau doar sa ma prefac ca nu s-a petrecut nimic, ii raspunse Cath, simtind lacrimile arzandu-i din nou ochii. Nu vreau sa vorbesc despre asta... Si, ma rog, stiu ca e cel mai bun prieten al tau, dar chiar - Vreau sa ma prefac ca treaba asta nu s-a intamplat niciodata.
- Bine."

Rainbow Rowel scrie pentru suflet, pentru persoanele indragostite de curcubee, soare si vata pe bat, pentru cei care vad frumosul in cel mai mic lucru. Asta este senzatia pe care mi-au dat-o cartile ei, de aceea le recomand tuturor, din tot sufletul.


Dupa ce am terminat “Fangirl” a trebuit sa citesc toate celelalte romane asle autoarei si nu am fost dezamagita de niciunul dintre ele.

As recomanda “Fangirl” tuturor fanilor adevarati, sau celor care doresc un roman realist si amuzant. Practic, daca vreunul dintre cuvintele de mai sus te caracterizeaza in vreun fel, trebuie să citesti “Fangirl” cât mai curând posibil. 

Lectura placuta!



Multumesc editurii Youngart pentru acest exemplar.


Follow on Bloglovin


No comments:

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori