Monday, June 13, 2016

Recenzie: Jumatate de Lume (Seria Marea sfaramata #2) de JOE ABERCROMBIE


„Seria MAREA SFARAMATA a devenit una dintre seriile mele favorite din toate timpurile.“ - James Dashner

Cateodata o fata este atinsa de Mama Razboi.

Thorn este acea fata. Hotarata sa razbune moartea tatalui ei, traieste doar pentru lupta. Dar atunci cand este acuzata de uciderea unui om in ring, trebuie sa lase totul in urma.

Cateodata o femeie devine razboinic.

Prinsa in planurile Parintelui Yarvi, preotul siret al Gettlandului, Thorn va trebui sa strabata jumatate de lume pentru a gasi aliati impotriva Marelui Rege si va invata lectia dura a sangelui si a tradarii.

Cateodata un razboinic devine o arma.

Alaturi de ea in calatorie il are pe Brand, un tanar razboinic care nu vrea sa ucida, un om slab in ochii lui si ai ei, dar care poate fi singura salvare.

Iar armele au un singur scop.

Oare Thorn va fi mereu un pion in mainile celor puternici sau va putea sa isi croiasca propria cale?


În primul rând, mulțumesc librăriei online Libris pentru această carte. Pe site-ul lor puteți găsi atât cărți în română, cât și cărți în engleză.

Parerea mea:

Imediat dupa ce am terminat Jumatate de rege mi-am dorit sa incep si volumul doi, dar a durat ceva pana a ajuns in posesia mea, timp in care m-am delectat cu alte romane, insa nu am incetat sa ma gandesc la el. Cand am deschis coletul de la libraria online Libris, in care se afla Jumatate de lume, am lasat totul deoparte si m-am apucat de ea.

Joe Abercrombie pastreaza acelasi stil usor de citit, putin intunecat si violet pentru genul YA, dar acest lucru atrage si probabil el o stie foarte bine.

Pentru mine aceasta serie este un succes si a reusit sa ma surprinda si cu aceasta continuare. Am reintalnit eroii deja cunoscuti si indragiti, dar am cunoscut si altele noi, printre care Thorn, fata razboinic, a carei poveste o urmarim indeaproape. Lucru care nu ma mira deloc cand vine vorba de cartile lui J. Abercrombie, personajele feminine create de el sunt demne de amintit atunci cand vine vorba de vitejie.


"Toata viata fusese avertizata sa nu se apropie de ruinele elfilor. Era singurul lucru asupra caruia mama si tatal ei cazusera mereu de acord. Oamenii riscau in fiecare zi sa-si faca navele sa esueze, apropiindu-se prea mult de coastele Gettlandului pentru a pastra distanta fata de insula bantuita, Strokom, de care Preotesele interzisera oricui sa se apropie. Boala pandea acolo, si moartea, si lucruri mult mai rele, caci elfii manuisera o magie suficient de puternica, incat s-o sfarame pe Zeita si sa distruga lumea.
Si iata-i aici, patruzeci de oameni neinsemnati calare pe o crenguta goala, vaslind prin mijlocul celor mai mari ruine ale elfilor pe care le vazuse Thorn vreodata."


Pe Yarvi il vedem dintr-un alt unghi: daca in prima carte toata povestea a fost vazuta prin ochii lui, de aceasta data as putea sa spun ca este un fel de personaj secundar, dar nu in totalitate. A ramas acelasi copil inteligent, istet si plin de siretenie, deci micul printisor nu s-a schimbat foarte mult. Aceste calitati il ajuta atunci cand trebuie sa tina piept dusmanilor Gettland-ului.

Jumatate de lume este un volum plin de aventura, mister si rasturnari de situatie, iar finalul este "WOW!", cu alte cuvinte am adorat acest roman la fel de mult ca si pe primul si sunt convinsa ca urmatorul imi va placea la fel de mult daca nu chiar mai mult. Daca nu ati citit pana acum aceasta superba serie va recomand cu multa caldura sa o faceti.

Lectura placuta!



Follow on Bloglovin

2 comments:

alexa ioana said...

felicitari pentru recenzie. din cate vad, ti-a placut mult si acest volum :) poate dupa ce termin si eu seriile incepute, am sa achizitionez aceste doua volume

Unknown said...

Nu auzisem de seria asta pana acum si aparent rau am facut. Poate o sa o incerc dupa ce termin ultima tura de carti cumparate.

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori