O săptămână în decembrie
de Sebastian Faulks
Londra, o săptămână înainte de Crăciun, 2007
Şapte zile, şapte personaje: un manager de fonduri speculative aflat în căutarea celei mai răsunătoare tranzacţii a vieţii sale, un jucător de fotbal profesionist recent sosit din Polonia, un tânăr avocat cu prea puţine cazuri şi prea mult timp pentru speculaţii teoretice, un student absorbit de teoriile islamiste, un autor de recenzii literare, un elev dependent de canabis şi de reality TV, şi un conductor de metrou - o tânără al cărei traseu uneşte toate aceste vieţi şi multe altele într-un circuit zilnic.
Cu un stil îndrăzneţ, romanul împleteşte iţele şi tiparele complexe ale vieţii urbane în lumea de astăzi. Lăcomia, efectele dezumanizante ale erei electronice şi fragmentarea socială sunt doar câteva dintre temele abordate cu un umor fin, dar acid. Adevărul stă scris în faţa lor cu litere de-o şchioapă, şi totuşi personajele refuză să-l vadă, continuând să-şi joace rolurile mai departe, ca şi când ziua de mâine ar fi doar un vis.
Scriitorul britanic Sebastian Faulks aduce sub lupă nu doar autoamăgirile eroilor săi superrealizaţi din punct de vedere economic, ci şi speranţele şi eşecurile lor. Pe măsură ce romanul înaintează spre un final dramatic, ei sunt forţaţi, unul câte unul, să se confrunte cu adevărata natură a lumii în care trăiesc.
Şapte zile, şapte personaje: un manager de fonduri speculative aflat în căutarea celei mai răsunătoare tranzacţii a vieţii sale, un jucător de fotbal profesionist recent sosit din Polonia, un tânăr avocat cu prea puţine cazuri şi prea mult timp pentru speculaţii teoretice, un student absorbit de teoriile islamiste, un autor de recenzii literare, un elev dependent de canabis şi de reality TV, şi un conductor de metrou - o tânără al cărei traseu uneşte toate aceste vieţi şi multe altele într-un circuit zilnic.
Cu un stil îndrăzneţ, romanul împleteşte iţele şi tiparele complexe ale vieţii urbane în lumea de astăzi. Lăcomia, efectele dezumanizante ale erei electronice şi fragmentarea socială sunt doar câteva dintre temele abordate cu un umor fin, dar acid. Adevărul stă scris în faţa lor cu litere de-o şchioapă, şi totuşi personajele refuză să-l vadă, continuând să-şi joace rolurile mai departe, ca şi când ziua de mâine ar fi doar un vis.
Scriitorul britanic Sebastian Faulks aduce sub lupă nu doar autoamăgirile eroilor săi superrealizaţi din punct de vedere economic, ci şi speranţele şi eşecurile lor. Pe măsură ce romanul înaintează spre un final dramatic, ei sunt forţaţi, unul câte unul, să se confrunte cu adevărata natură a lumii în care trăiesc.
No comments:
Post a Comment