Saturday, July 14, 2012

Recenzie Soul Screamers 04 - My Soul To Steal de Rachel Vincent



Este foarte greu să-mi spun părerea cu privire la acest volum fără a da spoilere din volumul 3 deoarece tot ceea ce se întâmplă acum îşi are rădăcinile în ceea ce s-a întâmplat acolo.

My soul to steal reia acțiunea la o lună după evenimentele din cartea precedentă. Kaylee încearcă să își revină din suferința pe care ea o pune pe seama a ceea ce consideră ca fiind trădarea lui Nash, dar rezolvarea problemelor dintre ei este destul de dificilă.

Deși el se reface treptat și face tot posibilul să îi recâștige încrederea și dragostea, acestea sunt lucruri care nu se pot doar repara. Kaylee nu se poate hotărî. Nu poate pur și simplu să pretindă că nu s-a întâmplat nimic. Au fost faptele lui Nash de neiertat? Așa pare să creadă Tod, fratele lui. Dar Kaylee nu este sigură, iar faptul că fosta lui prietenă se mută la liceul lor nu face decât să îngreuneze situația forțând-o să ia rapid o decizie sau să rişte să-l piardă definitiv. 

Sabine este sigură pe ea în toate acele situații în care Kaylee bâjbâie. În timp ce Nash nu mai are amintirea primului sărut cu Kaylee, are toate amintirile cu Sabine. Adăugând aici și faptul că Sabine este o mara adică întruchiparea în carne și oase a unui coșmar, Kaylee se găsește în fața unei rivale greu de învins. Sabine poate să citească temerile cele mai ascunse ale persoanelor, să le urzească în coșmaruri şi e în stare să o sperie de moarte pe Kaylee și chiar întreaga școală pentru a obține ce – şi pe cine - vrea.

Dar în toată această încurcătură de sentimente nimeni nu îl întreabă pe Nash ce își dorește el de fapt. Ar vrea ca lucrurile între el și Kaylee să redevină ce au fost înainte de aceste nefericite evenimente – pentru care nu este el unicul vinovat– lucru care nu pare a fi posibil în acest moment, în principal din cauza indeciziei ei de tipul nu te vreau dar nici nu te las. Asta m-a facut să solidarizez cu el într-o oarecare măsură.
“Nu te am pe tine, iar fără tine, mi se pare că tot ceea ce am nu contează.”
“Și acum ce facem? Suntem prieteni?"
Mda. Dacă prietenii pot fi îndrăgostiți, dar nu împreună. Pe aceeași lungime de undă, dar deconectați. Gata să moară unul pentru altul, dar fără a putea avea încredere.”
Practic marea diferență între Kaylee și Sabine este faptul că Sabine l-ar fi iertat indiferent ce ar fi făcut. Kaylee nu poate, lucru pentru care, într-un fel, este de admirat. Aceste sentimente contradictorii o fac să se îndrepte din ce în ce mai mult către Tod, care o ascultă și chiar o sfătuiește. Dar oare sunt sfaturile lui cele pe care vrea Kaylee să le audă?
“Apoi brațe puternice și calde m-au învăluit."Te-am prins," îmi șopti Tod la ureche.”
Însă aceasta nu este singura problemă cu care se confruntă Kaylee. Profesorii din liceu încep să moară și dacă nu Sabine este cea care o face, atunci cine?
V-am spus cumva că volumul anterior a fost preferatul meu? Ei bine acum este acesta. Dependența de Soul Screamers crește cu fiecare pagină. Rachel Vincent reuşeşte prin această serie o poveste extraordinară. Personajele sunt deopotrivă chinuite și chinuitoare, acțiunea nu te lasă să respiri iar relația dintre Kaylee şi Nash vă va trezi sentimente de furie, dezamăgire şi neputință. Pe de altă parte sarcasmul din interacțiunile Kaylee – Tod păstrează nota amuzantă şi relaxată a cărtilor anterioare.
“Tod își încrucișă mâinile peste tricoul lui alb, confortabil, așteptând tăcut să mă adun. Din fericire, eram pregătită.
"Sabine m-a acostat în hol, dimineață și mi-a tinut o predică despre sex."
Sprâncenele lui Tod se ridicară până aproape de linia părului.
"Sper că ți-ai luat notițe...”
 Mulțumesc librăriei online Libris pentru ocazia de a citi această carte.

Lectură plăcută!


Photobucket





3 comments:

Bonnie Ithil said...

Wow... daca i-ai dat tu Cristina 5 stele inseamna ca e foarte buna :). Sper sa citesc si eu seria asta curand, pentru ca m-ai facut foarte curioasa... dupa atatea recenzii nu ai cum sa nu fi curios :)

mayabijoux said...

Seria asta e de mult pe lista mea must-read. Primul citat e superb. Nu ca celelalte nu ar fi, dar acesta imi lasa un gust mai special. Cred ca stiti la ce ma refer :D

Andreeea said...

Wow. Vreau cartea asta. Mi-a placut mult recenzia si chiar vreau sa o citesc.

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori