Tuesday, January 21, 2020

Recenzie: Prințul nemilos (Făpturile văzduhului, #1) de Holly Black

Descoperă primul volum din noua serie fantasy scrisă de Holly Black! Un bestseller New York Times încă de la apariție.

„Firește că vreau să fiu ca ei. Sunt frumoși ca niște săbii făurite într-un foc divin. Vor trăi veșnic. Iar Cardan e chiar mai frumos decât ceilalți. Pe el îl urăsc cel mai mult. Îl urăsc atât de mult, încât uneori, când mă uit la el, abia mai pot să respir.”

Jude avea șapte ani când părinții ei au fost uciși iar ea și cele două surori ale ei au fost răpite și duse să trăiască în înșelătoarea Înaltă Curte a Tărâmului zânelor. Au trecut zece ani și acum Jude își dorește mai mult decât orice să-și găsească locul aici, în ciuda condiției sale de muritoare. Însă multe dintre zâne detestă oamenii. Mai ales Prințul Cardan, fiul cel mai mic și mai nemilos al Înaltului Rege. Ca să-și câștige locul la Curte, Jude este nevoită să-l sfideze și să suporte consecințele.

Luxuriantă, plină de pericol, o carte ca o bijuterie întunecată. Lumea lui Black este amețitoare, pătrunsă de un sentiment neîndurător de pericol. M-a captivat capitol cu capitol, pe tot parcursul aventurii lui Jude, care este o eroină de care te atașezi imediat – curajoasă, dar practică, întru totul umană. Această poveste savuroasă vă va seduce și vă va face să tânjiți mereu după încă o pagină.

Exista carti la care efectiv nu poti scrie o recenzie imediat dupa ce ai terminat de citit. Ca sa o pot scrie pe aceasta a trebuit sa termin toata trilogia. Ieri am terminat de citit “Regina Fara Regat” de Holly Black, iar azi mi-am facut curaj sa ma apuc de recenzia pentru “Printul Nemilos”. Spun ca am avut nevoie de curaj pentru ca asa sunt unele carti: apar de nicaieri, se joaca cu mintea si sentimentele tale, iti dau dependenta iar la final ramai fara cuvinte.

Printul Nemilos m-a vrajit si m-a purtat pe Taramul Zanelor inca de la acel mic citat din descriere: “Fireste ca vreau sa fiu ca ei. Sunt frumosi ca niste sabii faurite intr-un foc divin. Vor trai vesnic. Iar Cardan e chiar mai frumos decat ceilalti. Pe el il urasc cel mai mult. Il urasc atat de mult, incat uneori, cand ma uit la el, abia mai pot sa respir.”. M-a intrigat atat de tare, incat a trebuit sa aflu imediat povestea lui Jude.

La varsta de sapte ani Jude si surorile ei sunt martore la uciderea parintilor lor. Criminalul, dupa savarsirea crimei le-a luat pe cele trei fete si le-a dus pe Taramul Zanelor, unde le-a crescut ca pe propriile lui fiice. Ajunsa la adolescenta, Jude a invatat cum sa supravietuiasca intr-o lume in care a fi un simplu om este dovada de slabiciune, cel putin asa considera zanele. Insa ea vrea sa demonstreze ca poate mai mult. Foarte ambitioasa din fire, isi doreste un loc in armata regelui sau de ce nu un loc la Inalta Curte, iar pentru asta este dispusa sa minta, sa spioneze si chiar sa santajeze.

Dar, pentru ca mereu este loc de un “dar”, Jude nu il ia in calcul pe Printul Cardan, cel mai mic fiu al Regelui, si placerea lui nemarginita de a ii face viata un chin muritoarei. Relatia dintre cei doi este una cum nu am mai intalnit in cartile pentru adolescenti, deoarece in permanenta are loc un joc de-a soarecele si pisica, o rivalitate care nu are limita, cu alte cuvinte cei doi se urasc profund.

Cred ca multi dintre voi o vor indragi pe Jude. Autoarea a reusit sa creeze un personaj complex, o eroina puternica, care nu are nevoie sa fie salvata la fiecare pas, pentru ca ea se salveaza singura. In schimb Cardan este personajul pe care iubesti sa il urasti. E arogant, rau, extreme de frumos si tot timpul are cate o observatie nemiloasa la adresa lui Jude (pentru unul care tipa sus si tare ca o uraste are comportamentul unui pusti de liceu care nu stie cum sa isi marturiseasca sentimentele in fata fetei pe care o place decat tragand-o de par si jignind-o).

“Printul Nemilos” te prinde in mrejele ei, te duce pe Taramul Zanelor si nu iti mai da drumul, asa ca fiti pregatiti de actiune, intriga, drama si ceva potential romantic.

Voiam va urez lectura placuta, asta daca va retrageti sa cititi “Printul Nemilos”, iar mie spor la scris in continuare, pentru ca mai am sa imi spun parerea si despre urmatoarele doua volume!

Cartea este disponibila la editura Storia Books.