Thursday, September 26, 2019

Recenzie: Sarutul tradarii (Cronicile celor ramasi #1) de Mary E. Pearson



O PRINȚESĂ TREBUIE SĂ ÎȘI GĂSEASCĂ LOCUL ÎNTR-O LUME RENĂSCUTĂ.

În vremuri în care tradiția și datoria sunt mai presus de orice, prințesa Lia duce o viață în care surprizele și dragostea nu își au locul. Prima Fiică din Casa Morrighan nu se poate împăca însă cu soarta, așa că hotărăște să fugă de acasă chiar înainte de încheierea unei alianțe matrimoniale care ar trebui să asigure pacea la hotare. Împreună cu prietena ei cea mai bună, Lia își găsește adăpost într-un orășel pescăresc unde se crede în siguranță. Inima fugarei începe să bată mai tare atunci când întâlnește doi tineri misterioși. Habar nu are Lia că unul dintre ei este prințul pe care l-a disprețuit, iar celălalt, un asasin plătit să o ucidă. Minciunile se înlănțuie, secretele se dezvăluie și, pentru prima oară în viață, prințesa nu știe ce cale să aleagă.


Parerea mea:

A trecut ceva timp de cand nu am mai citit o carte care sa imi placa si sa ma surprinda atat de tare ca Sarutul Tradarii. Stiam ca este vorba despre o printesa, regate rivale, o casatorie aranjata, un print si un asasin, insa ceea ce am gasit intre pagini este mult mai mult decat atat si m-a acaparat atat de tare, incat nu am putut sa o las din mana.

Cartea incepe cu ziua nuntii, de altfel si ziua in care Lia, printesa din Morrighan, reuseste sa fuga intr-un oras pescaresc si sa evite casatoria aranjata cu printul din Dalbreck. Aici ea spera sa traiasca liber si sa poata face propriile alegeri. 

Aparent, Lia reuseste si, usurata, isi gaseste de lucru intr-o taverna, insa nu stie ca ea si slujitoarea care a insotit-o, Pauline, nu sunt singurele persoane nou-venite din Terravin. Printul impreuna cu un asasin le urmeaza la scurt timp. 

Acestia intra pe usa tavernei in acelasi timp si se asaza la aceeasi masa, se prezinta Liei ca Rafe si Kaden, unul este asasinul si celalalt printul. Ba chiar avem si capitole din perspectiva lor, numai ca sunt scrise in asa fel incat sa nu ne dam seama care este unul si care celalalt. 

Eu efectiv am fost luata prin surprindere! Autoarea a scris atat de bine capitolele din perspectivele baietilor, incat te induc in eroare. Pana in momentul dezvaluirii am crezut ca identitatiile lor sunt exact invers. Am fost atat de uimita, incat am dat paginile inapoi pentru a reciti fragmente, crezand ca din neatentie am inteles gresit. 

''- Se zvoneste - nu, este aproape o certitudine - ca Venda a trimis un asasin ca sa te gaseasca.
- Ca sa ma gaseasca?
Ea si-a ridicat privirea.
- Sa te ucida.
Am incercat sa rad, sa ignor vestea, dar nu am reusit decat sa afisez un ranjet rigid.
- De ce s-ar deranja atat de mult Venda? Nu conduc o armata. Si toata lumea stie ca nu am darul.
Ea si-a muscat buza.
- Nu toata lumea stie asta. De fapt, se zvoneste ca darul tau este puternic si ca asa ai reusit sa-i eviti pe cei mai buni urmaritori ai regelui.
Am facut cativa pasi, ridicandu-mi privirea spre tavan. Cat uram zvonurile! M-am oprit si m-am intors spre ea.
- I-am evitat cu ajutorul strategiei si, la drept vorbind, regele a fost prea lenes in eforturile lui de a ma gasi, am zis si am ridicat din umeri. Dar oamenii n-au decat sa creada ce vor.''

Ambii baieti sunt placut surprinsi de Lia, ei asteptandu-se sa gaseasca o printesa razgaiata si nu una care lucreaza intr-o taverna ca si cum asta ar fi facut toata viata ei, lucru care ii face sa mai ramana o perioada in preajma ei, chiar daca amandoi aveau obiective bine definite. Unul sa o omoare, iar celalalt doar sa o observe, fara sa ii vorbeasca. 

Lia ajunge sa se imprieteneasca cu amandoi si mi-a placut felul in care interactioneaza cu ei. Inevitabil apare triunghiul amoros iar eu nu m-am putut abtine si am ales o echipa fara sa imi pese daca cel ales de mine este printul sau asasinul. Povestea decurge fluent iar putinele clisee intalnite in mai toate romanele pentru adolescenti nu sunt deranjante deloc. 


Una peste alta, Sarutul Tradarii este o carte buna . Stiti cum va dati seama daca o carte este buna? Atunci cand continuarea nu este aparuta in limba romana dar tu ti-o cumperi in engleza pentru ca nu mai ai rabdare. Eu = Vinovata. :)

Lectura placuta!



Follow on Bloglovin

No comments:

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori