Monday, February 3, 2020

Recenzie: ''Regele Malefic (Făpturile văzduhului, #1)'' de Holly Black


După ce și-a trădat familia și l-a păcălit pe Cardan să devină regele ei marionetă peste regatul Elfhame, Jude descoperă că este mult mai ușor să câștigi puterea decât să o păstrezi. Politica de la curtea zânelor, cu alianțele ei mereu schimbătoare, este foarte complicată, iar Cardan se dovedește a fi mult mai greu de controlat decât și-a imaginat Jude. Mai ales că face tot ce îi stă în putere ca să o umilească și să-i submineze planurile, chiar dacă fascinația lui pentru ea rămâne neștirbită.

Când devine limpede că un apropiat are de gând să o trădeze, punând în pericol viața ei și a celor pe care îi iubește, Jude trebuie să găsească trădătorul și să-și înfrunte propriile sentimente complicate pentru Cardan, pentru a-și menține puterea, ca muritoare într-o lume a zânelor.

Regele malefic este a doua carte din seria Făpturile văzduhului. Continuarea fermecătoare și sângeroasă a romanului Prințul nemilos, bestseller New York Times.



Parerea mea:

Cand am citit ''Regele Malefic'', mai era cale lunga pana la aparitia ultimului volum din serie. Dar ca de fiecare data nu am stat sa ma gandesc prea mult… si am regretat cand am ajuns la final. Asa imi place mie sa ma autopedepsesc… ca deh, pot! Stiu ca si voi o faceti asa ca nu mai mustaciti :D

Dupa ce am citit “Printul Nemilos” mi-am zis ca nimic nu o sa ma mai surprinda, dar cred ca Holly Black ar fi trebuit sa renunte la “Printul” din titlu si sa ramana doar cu “Nemilos”. Daca ar trebui sa descriu romanul intr-un singur cuvant acesta ar fi. 

In “Regele Malefic” nu avem personaje positive si negative, nu exista o linie care sa le separe, avem doar personaje malefice, care tradeaza si sunt experte in arta de a minti, in special Jude.

Jude a demonstrat inca din primul volum ca este sireata precum zanele. Acum, cu o pozitie foarte inalta la curte dar si cu Regele la mana ei, fata trebuie sa il tina pe acesta in frau, sa conduca regatul din umbra si sa fie atenta la dusmanii vechi si noi, dar va reusii ea sa faca fata tuturor incercarilor?

Cardan, este acum pe o pozitie pe care nu si-o doreste: a devenit Rege in urma sforilor trase de Jude. Pe tot parcursul romanului mi-am imaginat-o pe Jude ca pe un papusar care trage sfori ca sa isi miste papusa preferata, pe Cardan Marioneta, dar acesta are momente cand nu pare chiar atat de supus si ne demonstreaza ca este totusi o zana plina de viclenie. 

Relatia dintre cei doi pare la fel ca si in primul volum, un joc de-a soarecele si pisica, doar ca acum mai au si momente de slabiciune unul in fata celuilalt. Momente pe care nu vor sa le recunoasca a fi ceea ce sunt de fapt, dar noi, cei care visam la Jurdan vedem speranta. 



„Ceva nu e deloc în regulă cu mine dacă doresc ceea ce urăsc, dacă doresc pe cineva care mă disprețuiește, cu toate că și el mă dorește pe mine. Singura mea alinare e faptul că nu știe ce simt.”




''Regele Malefic'' mi-a placut mai mult ca primul volum, de aceea imi este greu sa scriu in acesta recenzie exact ce simt. M-am indragostit de poveste, personaje si cu siguranta m-am indragostit de Holly Black care este o regina a zanelor fara doar si poate. 


Lectura placuta!




Recenzia primului volum AICI. Cartea este disponibila la Storia Books. 


Follow on Bloglovin

No comments:

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori