Monday, March 27, 2017

Recenzie! Absolut tot de Nicola Yoon



Bestseller New York Times
- Publicată în septembrie 2016 
- Traducere din limba engleză și note de Roxana Coțovanu
- Ilustrații de David Yoon
- Hardcover, 336 p, 140x205 


Boala lui Maddy, protagonista cărții, este pe cât de rară, pe atât de faimoasă. Pe scurt, e alergică la lume. Nu are voie să iasă din casă, n-a mai ieșit de șaptesprezece ani. Singurii oameni pe care-i vede în carne și oase sunt mama ei și Carla, sora medicală care o îngrijește.

Dar apoi, într-o bună zi, vine la casa de alături o camionetă. Maddy se uită pe fereastră și îl vede pe el. E înalt, suplu, îmbrăcat tot în negru – tricou negru, blugi negri, teniși negri și un fes negru care-i acoperă părul în întregime. O surprinde privindu-l și se uită fix la ea. Maddy îi răspunde la fel. Numele lui e Olly.

Poate că nu putem prezice viitorul, dar putem prezice câte ceva. De exemplu, Maddy e sigură că se va îndrăgosti de Olly. Aproape sigur va fi un dezastru.

„O experiență de lectură realmente unică și frumoasă. Scrisul splendid se împletește cu desenele originale spunând o poveste fără pereche. Nu ai citit niciodată o carte ca asta.” - David Arnold, autorul cărții Ținutul țânțarilor

„Îți vine să lași absolut tot deoparte odată ce-ai început s-o citești... E greu să nu fii mistuit de această poveste de dragoste lipsită de șanse.” -  The Times, Londra

„Absolut tot are de toate... romantism, pasiune și inteligență.” -  Danielle Page, autoarea volumului Dorothy Must Die, bestseller New York Times

Parerea mea:

Despre romanul "Absolut tot" stiam doar ca actiunea se petrece in jurul unei fete bolnave, iar acesta a fost cuvantul care m-a facut sa fiu putin sceptica in privinta acestei carti, pentru ca mi-am promis ca nu o sa mai citesc romane care imi creeaza o stare de depresie, mai ales dupa ce am consumat pachete intregi de servetele atunci cand am citit "Sub aceeasi stea" si "Daca as ramane". Dar promisiunea mea a durat doar pana cand m-am trezit la usa cu un colet de la Editura Art, in care se afla si "Absolut tot" de Nicola Yoon. 

Maddy sufera de o boala rara care nu ii permite sa iasa din casa. Nu a mai trecut pragul casei de mai bine de saptesprezece ani, iar singurele persoane din viata ei sunt mama, care ii este si medic, si Carla, asistenta medicala.

Viata ei este relativ simpla: carti, timp petrecut cu asistenta, care ii este si prietena, cina si jocuri cu mama, cam la atat se rezuma zilele lui Maddy. Asta pana cand in vecini se muta o familie noua,cu un tip dragut si misterios, care ii capteaza imediat atentia.

"Are pielea albă, un bronz ușor de culoarea mierii și maxilare proeminente. Își părăsește turnul de control din spatele camionetei, sare din ea și alunecă pe aleea casei, mișcându-se de parcă gravitația ar avea un efect diferit asupra lui decât asupra restului lumii."

Maddy si Olly fac cunostinta prin intermediul e-mail-urilor, ca mai apoi sa se ajunga si la vizite scurte din partea lui, fara ca mama lui Maddy sa stie. Relatia dintre ei se transforma din prietenie in iubire, iar toate interactiunile lor mi sau parut foarte dragute si mi-am dorit ca legatura lor sa mearga, desi nu imi puteam imagina cum. 

„A doua zi dimineata, inainte sa ajunga Carla, petrec exact treisprezece minute in pat convinsa ca ma imbolnavesc. Ei ii ia exact sase minute ca sa ma desconvinga. Imi ia temperatura, tensiunea, imi verifica ritmul batailor inimii si pulsul, inainte sa declare ca sunt pur si simplu indragostita lulea.
- Simptomele clasice, zice ea.
- Nu sunt indragostita. Nu pot sa fiu indragostita.
- Si de ce nu?
- Ce sens ar avea? zic eu, gesticuland din maini. Indragostita? Eu? Ar fi ca si cand un critic culinar n-ar avea papile gustative. Ca si cand un pictor ar fi daltonist. Ca si cand...
- Ca si cand ai inota goala de una singura.
La asta nu pot sa nu rad.
- Exact, aprob eu. Fara sens."


Nici prin cap nu mi-a trecut ca lucrurilea pot lua o asemenea intorsatura, tocmai de aceea finalul mi s-a parut o surpriza de proportii.

"Poate că maturizarea înseamnă să-i dezamăgești pe oamenii pe care-i iubești."

Mi-a placut foarte mult aceasta carte si abia astept sa citesc si altele semnate de Nicola Yoon. 

Daca nu ati citit pana acum “Absolut tot”, nu mai stati pe ganduri! V-o recomand cu caldura.

Lectura placuta!


Multumesc Editurii Art


Follow on Bloglovin



1 comment:

Clara G. said...

Am citit aceasta carte si este superba! Acum astept filmul. Foarte faina recenzia si fanart-ul. :D

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori