Tuesday, May 1, 2012

A Special Message from Charlaine Harris on the publication of DEADLOCKED

Gollancz is thrilled to be able to share with you a very special publication day message from Charlaine Harris!
 Happy Deadlocked Day!
 
DEADLOCKED, the twelfth Sookie Stackhouse novel, was as much an adventure to write as I hope it will be to read.
Sookie’s world is so complex, and the cast of characters has grown so large and complicated, that working out the general course of events was quite a challenge. In the last few Sookie books, I’ve tried a new method. Before I write “Chapter One,” I work out what must happen in the separate threads. The vampires, the Weres, the Fae, and the humans have distinct storylines that must intersect in the life of my telepathic barmaid.
Beginning the separate threads at the right time, so they’ll all culminate in a satisfying conclusion, is like orchestrating a dinner party so that all the dishes arrive at the table at the appropriate moment.
The process is fun and rewarding: it’s never easy. You’d think that in the twelfth book the characters would simply dance across the pages, making love and biting and fighting and scheming, getting married and breaking up, but that didn’t happen. As usual, I had to put in some imagination and some concentration.
I’ve written thirty books, more or less. I don’t follow the same method with every attempt; I’m always trying to improve on the way I do things. I’ve come to accept that progress will not be easy, that the procedure will be difficult every single time, but that still seems horribly unfair. I am prone to sneer in a grumpy way (but inwardly!) when enthusiastic readers tell me they want to write their own books someday. “Just try it,” I think. “You’ll be surprised.”
Despite my moaning about how hard my job it, it’s the greatest job in the world. I try to give readers the best book I can write, every single time. I believe DEADLOCKED is an exciting and essential passage in Sookie’s history. I hope you agree. I’m delighted about this book and the way it came together in the end, what it says about Sookie and her life and future. Read and enjoy.
Charlaine Harris

Gollancz este încântat să împartă cu voi un mesaj special de Ziua Publicării de la Charlaine Harris!
O Zi Deadlocked Fericită!

Scrierea celui de-al doisprezecelea volum din seria Sookie Stackhouse (Vampirii Sudului Deadlocked), Deadlocked, a fost o aventură pe cât de mult doresc să fie şi cititul lui.
Lumea lui Sookie e atât de complexă, numărul personajelor a ajuns atât de mare şi ele au devenit atât de complicate încât menținerea cursului poveştii a devenit chiar o provocare. În ultimele volume am încercat o nouă metodă. Înainte să scriu „Capitolul unu”, am stabilit ce trebuie să se întâmple în poveştile paralele. Vampirii, vârcolacii, zânele şi oamenii au poveşti distincte care trebuie să se intersecteze cu viața barmaniței telepatice.
Începerea la momentul potrivit a poveştilor separate pentru ca toate să culmineze cu un final satisfăcător, este ca şi cum ai organiza o petrecere astfel încât toate felurile de mâncare să sosească la masă atunci când trebuie.
Acest proces este amuzant şi oferă satisfacții, dar niciodată uşor. Ai crede că în al doisprezecelea volum personajele pur şi simplu dansează pe parcursul paginilor, făcând dragoste, muşcând şi luptând, complotând, căsătorindu-se şi despărțindu-se, dar asta nu se-ntâmplă. Ca de obicei trebuie să adaug ceva imaginație şi concentrare.
Am scris treizeci de cărți, mai mult sau mai puțin. Nu urmez aceeaşi metodă la fiecare încercare. Încerc întotdeauna sa îmbunătățesc modul în care fac lucrurile. Am ajuns să accept că progresul nu va fi uşor, că procesul de creație va fi dificil de fiecare dată, dar asta tot înseamnă că e teribil de necinstit. Sunt tentată să disprețuiesc într-un mod țâfnos (dar în sinea mea!) când cititorii entuziaşti îmi spun că vor să scrie şi ei cărți cândva. Îmi vine în minte: „Doar încearcă”, „Vei avea o surpriză.”
În ciuda lamentărilor mele despre cât de grea e meseria mea, totuşi e cea mai grozavă meserie din lume. De fiecare dată încerc să dau cititorilor cea mai bună carte pe care o pot scrie. Cred că Deadlocked este o etapă incitantă şi esențială în istoria lui Sookie. Sper să fiți de acord. Sunt încântată de această carte, de modul în care totul se îmbină la sfârşit şi de ceea ce spune despre Sookie, despre viața şi viitorul ei. Citiți şi delectați-vă.

Charlaine Harris

3 comments:

Unknown said...

Cred ca este foarte greu. Vampirii Sudului este o serie cu un numar de carti mare, dar si cu un numar de personaje foarte mare. In fiecare volum apare cate un nou personaj sau mai multe si complica totul, personajue care au un trecut ce se obicei se intersecteaza cu viata lui Sookie.
Mi se pare chiar foate greu pentru ca nu este vorba doar de imaginatie; autoarea trebuie sa isi mentina firul narativ si sa nu se piarda printre celelalte mici povesti ale personajelor ceea ce este foarte dificilpentru ca citind cartile ei mi se pare ca Sookie este un micut mare detectiv.
Dar cum spune si ea..incearca si reuseste. Si chiar reuseste!

Anonymous said...

De abia astept sa apara si la noi cartea si sa o devorez... Desi, cand ajung la ultimul capitol mai trag de timp, imi pare rau ca o termin :).
Sper sa imi placa mai mult decat ultima carte aparuta a seriei! In "Capcana Mortala" m-a enervat (sau dezamagit) cum a decurs actiunea si intamplarile cartii.
Volumul 4 este cartea mea preferata a seriei, am citit-o de 3 ori :).
Si de luna viitoare o sa ma delectez si cu seria 5 a filmului sau cel putin asa sper, mai ales ca se termina sezonul la Jurnalele Vampirilor.

Cristinab said...

dragut din partea scriitoarei. mereu mi-a placut sa citesc carti "satelit" la serii.
si sunt curioasa de ceea ce va spune Sookie despre viata si viirorul ei! :)
pana va ajunge la noi voi fi si eu la zi cu cititul seriei.

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori