Tuesday, May 1, 2012

Book to movie

"Sa fii cu ochii in  patru... Ti s-ar putea intampla oricand"
Minority Report
Un film relativ recent, 2002, cu Tom Cruse si regizat de Steven Spielberg. Filmul este bazat pe povestirea "The Minority Report" de Philip K. Dick si este catalogat ca facand parte din categoria "neo-noir" SF.
Intr-o lume a viitorului, nu mai exista crime. De ce? Pentru ca oamenii sunt pedepsiti inainte de a savarsi o infractiune - crima. Un departament special "precrima" se ocupa in mod exclusiv de aceste cazuri bazandu-se pe (pre) viziunile a trei precogi.
Filmul se concentreaza pe disputa intre cei ce sustin existenta vointei libere - ne facem singuri soarta si astfel ea se poate schimba oricand -  si cei ce sustin determinismul,  adica ideea ca suntem predeterminati, avem o soarta scrisa de la care nu ne putem sustrage. Totusi, ar fi imposibil sa impiedici crimele daca viitorul nu poate fi schimbat . Risti sa pierzi firul, nu?
O alta tema tratata este cea a modului in care trebuie sau poate sa actioneze guvernele pentru a-si proteja cetatenii, a limitelor care trebuie impuse si consecintele nerespectarii lor.

Un alt trailer, mai consistent, il puteti urmari aici.

Nuvela a fost publicata in Romania, tot in volumul Furnica electrica, de  catre editura Nemira.
"- In societatea noastra nu se comit crime,[...], dar avem un lagar de detentie plin de presupusi criminali."
"Pe cartela era numele lui. Pe randul intai - un viitor ucigas, deja invinuit! [...]
Cu o convingere absoluta, de nezdruncinat, nu credea acest lucru."
"Existenta unei majoritati implica, in mod logic, existenta unei minoritati. [...] 
- ... unanimitatea celor trei precogi este un fenomen de dorit, dar rareori realizat [...] Cel mai adesea se obtine un raport majoritar [...] plus un raport minoritar cu o usoara abatere [...] " (Furnica Electrica - Ph K Dick in traducerea lui Ion Doru Brana)

5 comments:

Bonnie Ithil said...

Hey ce bine am aflat numele filmului :)) cine ar fi crezut ca o sa il aflu in modul asta. Filmul l-am vazut acum mult timp intr-o noapte, era la tv dar nu am retinut numele si nu mai tineam nici minte actorii, e bine il pot vedea iar acum ca stiu cum se numeste :D
Nu stiam ca e facut dupa o carte si sper sa imi achizitonez si eu Furnica Electrica pare destul de buna...
Ma bucur ca inca scrieti rubrica asta *hugs*

ioana alexandra said...

nu am vazut filmul, dar trailerele imi plac. cartea nu ma atrage foarte mult, mai degraba m-as uita la film:D

Unknown said...

e destul de vechiut filmul, l-am vazut cu foarte mult timp in urma, dar mi-a placut foarte mult!
Fetle va invit si eu la concursul meu aniversar:
http://kadiasfood.wordpress.com/2012/04/20/concurs-aniversar-2-ani-de-blog/

CCAM said...

@Kadia - asta e scopul rubricii: filme vechi care merita vazute... si bineinteles care au (vre)o legatura cu cartile

CCAM said...

@Kadia - asta e scopul rubricii: filme vechi care merita vazute... si bineinteles care au (vre)o legatura cu cartile

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori