Wednesday, December 6, 2017

Recenzie: Zece respiratii Scurte de K.A. Tucker

Cu patru ani in urma, viata lui Kacey Cleary a fost distrusa atunci cand masina in care se afla a fost lovita din plin de un tanar sofer beat, omorandu-i parintii, pe iubitul ei si pe cea mai buna prietena a sa. Inca mai este bantuita de amintirea momentului in care a ramas prizoniera intre fiarele contorsionate ale autoturismului, ascultand-o pe mama ei cum isi dadea ultima suflare. Acum, Kacey vrea sa isi lase trecutul in urma. Inarmata cu doua bilete de autobuz, Kacey si sora ei in varsta de cincisprezece ani, Livie, fug din Grand Rapids, Michigan, pentru a incepe o noua viata in Miami. La inceput, fetele se zbat sa o scoata la capat, dar Kacey nu este deloc ingrijorata. Ea poate face fata oricui, in orice situatie – cu exceptia vecinului sau misterios din apartament 1D.

Trent Emerson are niste ochi albastri in care arde un foc mocnit, gropite adanci si pare ca se mentine intr-un echilibru perfect intre a fi un tip simpatic si unul dur. Calita fiind de trecutul ei tragic, Kacey este hotarata sa tina pe toata lumea la distanta, dar atractia lor este de netagaduit, iar Trent cauta cu disperare si neincetat o cale spre inima impietrita a lui Kacey – chiar daca asta inseamna ca oricand poate sa iasa la iveala un secret exploziv care va zgudui din temelii ambele lor lumi.

Sunt o fană a autoarei K.A. Tucker și m-am bucurat când am aflat că una dintre cărțile ei va fi tradusă și la noi. Sunt convinsă că stilul ei a cucerit pe toti cei care au cumparat-o. Nu am citit Zece respirații scurte înainte să fie publicată de editura Epica si am început-o fără să mă mă uit peste descrierea cărții. Este una dintre micile mele plăcerile vinovate, să citesc o carte fără să știu la ce să mă aștept. De cele mai multe ori am fost surprinsă plăcut. Am fost mult mai des dezamăgită de cărțile pe care le așteptam cu sufletul la gură și despre care știam absolut totul înainte să apara.

”Respiră doar(...). Zece respirații scurte.... Agață-te de ele. Simte-le iubește-le.”

Zece respirații scurte este o poveste despre vindecare. Kacey avea viața perfectă, sau aproape perfectă, dar totul a fost năruit de un șofer beat. Accidentul care i-a răpit părinții, iubitul și cea mai bună prietenă este mereu în mintea ei. Iar mătușa Darla și soțul ei nu au habar cum să o ajute pe ea și pe sora ei mai mică, Livie, să meargă mai departe. Sătulă de unchiul bun de nimic, Raymond, Kacey o concvinge pe Livie să fugă împreună și să înceapă o viață nouă.

Camera sărăcăcioasă care le devine casă vine la pachet cu un propietar dezinteresat, un vecin ciudat, un șarpe, dar și o mamă devotată și fiica ei adorabilă și un vecin sexy. Noua viața pare a fi exact ce au nevoie cele două. Găsesc prietenii noi și Kacey își deschide inima pentru prima dată după accident și este dispusă să meargă mai departe cu viața ei. Dar nu totul este așa cum pare. Cu toții ascundem secrete, iar cele ascunse de noii lor prietenii pot spulbera și ultimele bucăți din inima lui Kacey.

Am auzit multe despre Zece respirații scurte, mai ales după ce s-a anunțat că va fi publicată de editura Epica. K.A. Tucker m-a surpins mereu cu povești captivante și personaje vii. Storm este de depare personajul meu preferat. O mamă singură, care a scăpat dintr-o relație abuzivă și care face totul pentru ca fiica ei să fie fericită. Este o prietenă de nădejde pentru Kacey și Livie și exact ceea ce ele au nevoie. Este amuzantă și în același timp cu picioarele pe pământ.

Livie încearcă să fie puternică pentru sora ei. Este acel copil cuminte, pe care ți-e imposibil să nu-l adori. S-a maturizat mult prea repede și este probabil singurul motiv pentru care Kacey încearcă să uite durerea si sa mearga mai departe.

”Pe când eu sunt un nor care se profilează amenințător la orizont, ea este soarele care străpunge norul.”

Cartea abundă de personaje secundare care împreună creează acel tot unitar de care au nevoie pentru a se vindeca.

Trent, ei bine, el este un clișeu pe două picioare. Am fost dezamăgită de el, poate nu la fel de mult cum m-a dezămăgit Kacey, dar el nu are prea multe scuze pentru comportamentul lui.

”Trecutul nostru nu ne resprezintă. Eu sunt ceea ce sunt și tu ești ceea ce ești și așa trebuie să și fim.”

Kacey pur și simplu nu știe ce să facă cu viața ei. Încearcă să fie puternică pentru sora ei, dar fără să își dea sema face lucurile mai grele pentru Livie. Mecanismele ei de a suporta durerea sunt iesite din comun, iar ea nu are nici cea mai mică voință de a încerca să ducă o viață normală. În loc să înfrunte problemele prefera sa fuga de ele.

Merita sa cititi Zece respirații scurte, apoi sa continuati cu restul volumelor din serie.

Spor la citit!

”N-am înțeles niciodată. Cum naiba poate să te ajute o respirație scurtă? De ce nu o respirație profundă? De ce zece? De ce nu trei sau cinci sau douăzeci?”