Recenzie: Caleidoscopul inimilor de Claire Contreras

De data asta o să mi-o facă bucăţi.

"Caleidoscopul inimilor e combinatia perfectă de pasiune, suferinţă şi emoţie care te va însoţi multă vreme după ce vei închide cartea." - Whitney G., autoarea seriei bestseller Reasonable Doubt

"O frumoasă poveste despre pierdere, iubire şi despre cum să-ţi asculţi inima chiar şi când e frântă." - Corinne Michaels, autoarea seriei de succes Belonging

"Chimia dintre Oliver şi Estelle e magnetică! Recomand cu multă căldură această carte fantastică!" - Melissa Brown

Claire Contreras e o autoare cu vânzări record, potrivit publicaţiilor New York Times şi USA Today.

Are doi copii, trei câini şi a supravieţuit luptei împotriva cancerului de sân.

Îi place să scrie orice, de la poveşti pentru copii, la cărţi cu tentă erotică, dar cel mai mult îi place să scrie poveşti de dragoste contemporane. Atunci când nu scrie, citeşte şi visează la locuri pe care îşi doreşte să le viziteze.

Am citit seria Caleidoscpul inimilor în primăvară si dintr-un motiv ciudat am început cu volumul al doilea, Paper Hearts. A fost dragoste la prima citire. Apoi am continuat cu primul volum si l-am recitit pe al doilea, pentru ca mi-a placut mai mult.

Editura Trei mi-a făcut una dintre cele mai frumoase surprize prin traducerea acestei carti. Astăzi am citit Caleidoscopul inimilor în limba română și acum când am termint-o mă întreb oare cum am putut sa consider ca al doilea volum este mai bun? Pentru că acesta este absolut superb. Este o poveste care te captivează de la început. Are de toate: si părți triste, si amuzante.

“Inimile pe care le fac eu sunt sparte, dar întregi. Sunt caleidoscopice ce lucesc în lumina soarelui. Semnifică sperața în dragoste, atunci când ai pierdut-o, pentru că, la fel ca și cu iubirea, te poți uita la un caleidoscop într-o mie de feluri diferite și poți găsi de fiecare dată ceva nou. Cioburi sau nu, dacă te uiți suficient de atent, vei găsi ceva minunat în ele și toate lucrurile minunate sunt un pic ciobite.”

Caleidoscopul inimilor este, in primul rand, o carte despre a doua șansă la fericire și iubire, sau poate revenirea la prima. La treizeci și cinci de ani, Wyatt a suferit un infart, iar acum, un an mai tarziu, logodnica lui, Estelle, incearca să meargă mai departe. A lăsa trecutul în urmă înseamnă să vândă casa în care au locuit împreună și poate să-și facă curaj să vândă si tabloul ei preferat pictat de Wyatt.

Dar atunci când se mută la fratele ei ,Victor, își dă seamă că va trebui să-i facă loc în viața ei și lui Oliver, unul dintre cei mai buni prieteni ai lui. Poate că asta nu ar trebui să însemne prea mult, dar Estelle și Oliver(Bean) au un trecut impreuna, unul care i-a spulberat inima în mii de bucățele și pe care nu dorește să il repete. Insa Oliver e insistent și ea incepe sa se intrebe daca nu cumva ar trebui să-i dea o a doua șansă.

„ De-a lungul anilor am aflat multe despre Oliver Hart, dar singurul lucru demn de reținut este că dăunează grav sănătății.”

Estelle visa să devină o mare balerină, dar visurile ei au fost spulberate de un accident. Acum si-a indreptat atentia spre alte ramuri artistice. S-a îndrăgostit de Oliver cu mult timp în urmă, atunci când poveștile lui spuse în miez de noapte, pe acoperiș, i-au adus consolare după ce totul in jurul ei s-a spulberat. Legatura dintre ei a încetat brusc și fără nici-o explicație. Apoi a aprăut Wyatt. Mai învârstă, serios a făcut-o să o ia de la capăt și să-și construiască un nou drum. Împreună au deschis o galerie de arta și și-au plănuit un viitor. Dar apoi el i-a fost furat de soartă mult mai devreme.

E ușor să o placi pe Estelle. Desi viata i-a scos in cale multe obstacole, nu s-a pierdut cu firea si are atât de multe de oferit. Dar să meragă mai departe nu e atât de ușor, nu atunci când încă se simte vinovată pentru că are șansa să fie fericită. Iar întoarcerea lui Oliver nu o ajută deloc, ba chiar o face să retrăiască sentimente de mult timp îngropate. Atunci când inima i-a fost frântă a decis să contruiască ceva frumos din acele bucăți. Așa au luat naștere inimile caleidoscopice, făcute din inimi sparte si pictate. Ele sunt probabil cele mai frumoase piese care se nasc din mâinile ei. Nici nu e de mirare că toată lumea vrea una.

„E o inimă. Toate se frâng la un moment dat. Mai devreme sau mai târziu, va apărea cineva care o va sparge, măcat să fii tu acela.”

Oliver e amuzant, și asta contează mult, este de asemenea atăgător și fustangiu. L-am îndăgit repede, dar de la un capitol la altul l-am înțeles tot mai puțin. Are sentimente pentru Estelle, asta e clar, dar atunci de ce reacționează așa? E o enigmă pe două picioare. Răspunsul e adânc îngropat, undeva intre filele cărții.

„Atunci am înțeles cu adevărat: am făcut o mare mizerie. Nu era ușor să repar ce făcusem. (...). Aici era vorba de viața reală. Asta se întâmplă când nu trăiești momentul. Oamenii cresc. Se schimbă, merg mai departe și te trezești dorindu-ți să te fi uitat în sus la timp cât să mergi împreună cu ei.”

Ce iubești imediat la această carte sunt personajele secundare. O să încep cu Victor, dacă tot am mai făcut referiri la el. Este fratele mai mare al lui Estelle și simte că trebuie să o protejeze, doar că o face într-un mod ciudat. Nu e de acord să iasă cu prietenii lui dar nu îl deranjează că are scurte aventuri cu alții. Este complet dedicat meseriei lui, chiar dacă în adolescență avea prostul obicei de a fi purtat pe brațe beat de la petreceri. Voi încheia prin a spune că e un mare ipocrit și povestea lui este cuprinsă în cel de-al treilea volum al seriei. Apoi vine Mia, de departe cel mai amuzant personaj. Pur și simplu o ador. Ea și Jasen au un trecut care îi face pe amândoi să se evite, dar veți afla mai multe despre ei în volumul al doilea din serie. Este mereu acolo pentru Estelle și are curajul de a-i spune în față lucruri care ar putea să o supere.

„Chestia cu viața e că nu știi nicioadată când îți va arăta ceva ce te atinge atât de profund, încât poți doar să fii recunoscător pentru tot...chiar și pentru părțile rele.”

Caleidoscopul inimilor este o carte cu un mesaj puternic, care trebuie citită, iar stilul lui Claire Contreras te atrage imenidiat. Este una dintre acele cărți cu subiect profund, care nu e prea tristă, este îmbinarea perfectă între scene emoționante și vesele, o adevărată poveste de viață despre iubire și timp.

„Câteodată îi lăsăm să scape pe primii, dar asta ne învață săîi prețuim cu atât mai mult pe cei care urmează.”

„-Niciun lucru tangibil nu este neprețuit.
-Poate că nu, dar amintirile din spatele lor sunt.”