Wednesday, June 21, 2017

Recenzie! Jumatate de razboi (Seria Marea sfaramata #3) de JOE ABERCROMBIE



Ceea ce face din Jumatate de razboi o lectura fantastica este placerea lui Abercombie de a contrazice asteptarile.“ - Fantastic Book Review

Cuvintele sunt arme.

Tot ce iubea a fost distrus, asa ca printesei Skara i-au mai ramas doar cuvintele. Iar cuvintele potrivite pot ucide ca taisul sabiei. Daca vrea sa-si ceara dreptul care ii revine prin nastere, trebuie sa-si invinga temerile si sa-si ascuta istetimea ca pe o lama.

Numai in jumatate de razboi se lupta cu sabia.

Yarvi cel siret a mers drum lung pana sa ajunga in slujba regelui. S-a aliat cu dusmanii de altadata si impreuna au dobandit o pace deloc sigura. Insa acum Wexen cea neinfricata a incitat cea mai mare oaste, condusa de un barbat care nu se inchina la niciun zeu, ci numai in fata Mortii.

Uneori un rau trebuie sa invinga alt rau.

Unii, cum sunt Bathu si Raith, s-au nascut ca sa lupte si poate ca sa moara. Altii, cum sunt Brand sau Kool, prefera sa stea la lumina. Dar cand Mama Razboi isi intinde aripile de fier, bezna cuprinde toata Marea Sfaramata.

Parerea mea:

Si am ajuns si la finalul trilogiei. Jumatate de razboi a fost exact ce mi-am dorit. A descalcit toate itele din poveste si mi-a raspuns la toate intrebarile pe care mi le-am pus de-a lungul seriei. A fost satisfacator, ba chiar perfect. 

Desi sunt sceptica atunci cand vine vorba despre serii in care personajele principale sunt schimbate de la un volum la altul, mi-au placut noile personaje. Fiecare a avut cate ceva interasant de adaugat.

Raith este noul meu personaj preferat, dupa Yarvi, logic. Dezvoltarea acestui personaj a foarte realista.

"Il privi cum isi imbratiseaza fratele in semn de despartire, dupa care Raith se ridica in picioare si o urma, cu bratara din argint scanteindu-i la mana. Poate ca inca nu-l putea numi omulei, insa acum Skara incepea sa inteleaga de ce reginele au nevoie de Pazitori Alesi. Nimic nu-ti inspira mai multa incredere decat faptul ca ai un ucigas care sa-ti pazeasca spatele.”


Insa revin si personajele vechi, si mi s-a parut chiar placut sa ii regasesc pe cei pe care am ajuns sa ii indragesc si chiar sa le duc dorul. 

Mi-a placut felul in care a fost descries razboiul. Scenele de lupta au fost atat de detaliate si au existat atat de multe rasturnari de situatie, incat m-am trezit in mod constant surprinsa de intamplarile din acest volum.

Pentru ca Joe Abercrombie a reusit sa descrie unul dintre cele mai interesante razboaie despre care am citit de la Stapanul inelelor incoace, Jumatate de razboi, impreuna cu restul titlurilor din serie se alatura topului romanelor mele preferate cu acest subiect.

Finalul mi-a placut, asa cum va spuneam la inceput, a fost unul satisfacator. Cu alte cuvinte seria “Marea Sfaramata” merita categoric atentia voastra. 


Lectura placuta!


Multumesc editurii Nemira pentru acest exemplar! 


Recenziile volumelor anterioare AICI si AICI


Follow on Bloglovin

No comments:

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori