Wednesday, March 15, 2017

Avanpremiera! Citeste acum un fragment din "Și soarele e o stea" de Nicola Yoon!


Destine încrucişate & Poveste de dragoste irezistibilă

Traducere din limba engleză şi note de Iulia Arsintescu
Hardcover, 360 p, 140x205 p
Autor: Nicola Yoon

Autoarea mult îndrăgitului roman Absolut tot (Everything, Everything) – de adaptarea căruia vă veţi putea bucura în curând pe marile ecrane – revine cu o nouă poveste de dragoste emoţionantă.

Natasha e o adolescentă cu o fire pragmatică. Nu crede în soartă, crede în fapte clare şi demonstrabile. Aceasta e o zi neagră pentru ea: urmează să fie deportată în Jamaica peste doisprezece ore.
Nici pentru Daniel, un visător incurabil, asta nu e o zi oarecare: are un interviu care îi va hotărî viitorul. O va lua pe calea care-i va mulţumi pe părinţii săi, sau se va dedica pasiunii sale, poezia?
Pentru niciunul dintre ei nu e tocmai momentul să li se aprindă călcâiele. Şi totuşi Natasha şi Daniel ajung să se îndrăgostească unul de altul în cele câteva ore pe care le petrec împreună, iar noi, la rândul nostru, nu putem decât să ne îndrăgostim iremediabil de ei. 

Bestseller New York Times

Fragment:

natasha

Mă strecor în magazinul de discuri sperând să evit privirile tuturor celor care m-au văzut purtându-mă aiurea pe stradă. M-am lăsat dusă de muzică. Când cântă Chris Cornell Hunger Strike, mă pierd de fiecare dată. Cântă refrenul de parcă i-ar fi tot timpul foame.
Înăuntru la A Doua Venire luminile sunt slabe, iar aerul miroase a praf şi a odorizant de cameră cu parfum de lămâie, ca de obicei. Au schimbat puţin dispunerea rafturilor de când am fost aici ultima oară. Discurile erau aranjate pe decenii, acum sunt după genul muzical. Fiecare secţiune are afişul ei definitoriu: Nevermind de Nirvana pentru grunge. Blue Lines de Massive Attack pentru trip-hop. Straight Outta Compton de N.W.A pentru rap.
Aş putea sta aici toată ziua. Dacă azi n-ar fi Azi, chiar aş sta toată ziua aici. Dar n-am nici timp, nici bani.
Mă duc spre secţiunea de trip-hop şi observ o pereche care se giugiulește de zor în zona vedetelor pop din colţul cel mai îndepărtat. Se sărută chiar lângă afişul discului Like a Virgin a Madonnei, aşa că nu le disting prea bine feţele, dar cunosc îndeaproape profilul băiatului. Este fostul meu iubit, Rob. Partenera lui de sărutat este Kelly, fata cu care m-a înşelat.
Dintre toţi oamenii cu care mă puteam întâlni, şi tocmai azi! De ce nu-i Rob la şcoală? Ştie că ăsta-i locul meu. Lui nici măcar nu-i place muzica. În minte îmi răsună vocea mamei. Lucrurile se întâmplă cu un motiv, Tasha. Nu împărtășesc punctul ăsta de vedere, dar ar trebui să
existe totuși o explicaţie logică pentru odioşenia zilei de azi. Aş vrea să fie Bev cu mine. Dacă ar fi fost cu mine, nici măcar n-aş fi intrat în magazinul de discuri. Prea vechi şi prea plicticos, ar fi spus ea. În loc de asta ne-am fi dus probabil în Times Square, ne-am fi uitat la turişti şi am fi încercat să ghicim după haine de unde sunt. Germanii au tendinţa să poarte pantaloni scurţi indiferent de vreme.
De parcă n-ar fi fost destul de scârbos să-i văd pe Rob şi pe Kelly încercând să-şi mănânce unul altuia feţele, observ cum ea întinde mâna şi apucă un disc pe care îl vâră
apoi între trupurile lor şi în haina ei foarte voluminoasă, numai bună de furat.
Nu se poate!
Mai bine mi-aş arde ochii decât să continui să mă uit, dar tot mă uit. De fapt, nu-mi vine să cred ce văd. Se mai înfulecă reciproc câteva secunde, apoi ea iar întinde mâna.
— Doamne, ce scârboşi sunt. De ce-or fi aşa scârboşi?
Vorbele îmi ies din gură înainte să le pot opri. Am tendinţa să-mi rostesc gândurile cu voce tare, la fel ca mama.
— Are de gând să fure discul ăla? întreabă de lângă mine o voce la fel de neîncrezătoare.
Îmi întorc capul rapid ca să văd cu cine vorbesc. Este un băiat asiatic îmbrăcat în costum gri şi cu o cravată caraghios de roşie. Îmi întorc privirea la loc să mă uit mai bine.
— Nu lucrează nimeni aici? Nu vede nimeni ce se întâmplă? zic, mai mult pentru mine decât pentru el.
— N-ar trebui să spunem ceva?
— Lor? arăt eu spre cei doi mici hoţi.
— Vânzătorilor, poate?
Clatin din cap fără să-l privesc.
— Îi cunosc, zic.
— Domnișoara Dă-cu-Jula e prietena ta?
Vocea lui are o nuanţă vag acuzatoare.
— Este iubita iubitului meu.
Cravată Roşie îşi mută atenţia de la delictul în desfăşurare către mine.
— Adică cum, mai exact? întreabă el.
— Fostul iubit, vreau să zic. M-a înşelat cu ea.
Sunt mai tulburată să-l văd pe Rob decât îmi dau seama. Asta-i singura explicaţie pentru care îi ofer de bunăvoie o asemenea informaţie unui străin.
Cravată Roşie îşi mută din nou atenţia spre găinăria în curs.
— Grozavă pereche, un infidel şi o hoaţă.
Mai că mă pufneşte râsul.
— Ar trebui să anunţăm pe cineva, zice el.
Clatin din cap.
— Nici nu mă gândesc. Anunţă tu.
— Împreună suntem mai puternici, răspunde el.
— Dacă spun eu ceva, o să pară că sunt geloasă şi că mă răzbun pe ei.
— Şi eşti?
Îl privesc din nou. Are o faţă compătimitoare.
— Asta-i o întrebare cam personală, nu crezi, Cravată Roşie? întreb eu.
El ridică din umeri.
— Păream să ne împrietenim, zice el.
— Nu, zic şi mă întorc din nou spre ei.
Rob simte că-l privesc şi mă surprinde înainte să mă pot uita în altă parte.
— Pe toţi dracii! şoptesc eu în barbă.
Rob zâmbeşte pe jumătate tâmp, cum obişnuiește, și-mi face cu mâna. Mai să-i arăt degetul. Cum am putut să mă întâlnesc cu el timp de opt luni şi patru zile? Cum am putut să-l las pe complicele ăsta la furt să mă ţină de mână şi să mă sărute?
Mă întorc spre Cravată Roşie.
— Vine încoace?
— Dap!
— Poate că ar trebui să ne sărutăm şi noi, cum fac spionii în filme, sugerez eu.
Cravată Roşie roşeşte tare.
— Nu vorbesc serios, zâmbesc eu.
El nu spune nimic, dar mai roşeşte puţin. Mă uit cum îi încălzeşte roşeaţa chipul.
Rob ajunge lângă noi înainte să apuce Cravată Roşie să se adune şi să-mi răspundă.
— Salut, zice el.
Are o voce gravă şi liniştitoare de bariton. Ăsta-i unul dintre lucrurile care mi-au plăcut la el. Şi mai arată și ca un Bob Marley tânăr, numai că alb şi fără dreadlocks.
— De ce furaţi, tu şi prietena ta? se amestecă Cravată Roşie înainte să apuc să-i spun ceva lui Rob.
Rob ridică mâinile şi face un pas înapoi.
— Uşor, frate, zice el. Vorbește mai încet.
Îşi lipeşte din nou pe mutră jumătatea de zâmbet tâmp.
Cravată Roşie vorbeşte şi mai tare.
— Ăsta-i un magazin de discuri independent. Adică al unei familii. Furi de la oameni în carne şi oase. Ştii cât de greu supravieţuiesc afacerile mici când sunt furate de oameni ca voi?
Cravată Roşie are dreptate, iar Rob reuşeşte chiar să pară puţin pus la punct.
— Nu te uita, dar cred că tocmai au prins-o pe iubita ta, zic eu.
Doi angajaţi ai magazinului îi şoptesc furioşi ceva lui Kelly şi o lovesc uşor cu palma peste pieptul hainei.
De pe faţa tâmpită a lui Rob dispare în sfârşit zâmbetul nătâng. În loc să se ducă s-o salveze pe Kelly, își îndeasă mâinile în buzunare şi iese pe uşă cam în pas alergător. Kelly îl strigă când îl vede că o ia la fugă, dar el nu se opreşte. Unul dintre angajaţii magazinului ameninţă că va chema poliţia. Ea îl imploră să n-o facă şi scoate din haină două discuri. Are gusturi bune. Văd pe ele scris Massive Attack şi Portishead.
Angajatul i le smulge din mână.
— Dacă mai vii aici vreodată, chem poliția.
Ea o rupe la fugă din magazin, strigând după Rob.
— Hai c-a fost distractiv, zice Cravată Roşie după ce dispare fata.
Zâmbeşte larg şi se uită la mine cu ochi veseli. Am brusc o senzaţie de déjà-vu. Am mai trăit asta. Am mai văzut aceşti ochii strălucitori şi acest zâmbet. Am mai purtat chiar şi această conversație.
Dar apoi momentul trece.
El îmi întinde mâna.
— Daniel, zice.
Mâna lui e caldă, mare şi moale şi o reţine pe a mea un pic cam mult.
— Încântată, zic eu şi îmi retrag mâna.
Zâmbetul lui e plăcut, cu adevărat drăguț, dar n-am timp pentru băieţi în costum cu zâmbete plăcute. Îmi pun căştile la loc pe urechi. El aşteaptă în continuare să-mi spun numele.
— Îţi doresc o viaţă frumoasă, Daniel, zic eu şi ies pe uşă.


Despre autor:


Nicola Yoon
este autoarea bestsellerului Absolut tot, carte aflată pe primul loc al topului realizat de New York Times. A crescut în Jamaica şi în Brooklyn. Locuieşte cu familia la Los Angeles. Este o romantică incurabilă care crede cu tărie că te poţi îndrăgosti într‑o clipă şi că poate dura pentru totdeauna. 



Follow on Bloglovin



1 comment:

Clara G. said...

De abia astept sa apara. Multumim de teaser! :))

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori