Tuesday, September 6, 2016

Recenzie! Cămaşa Lui de Augustina Şiman


Pagini: 160
Format: 130 x 185 mm

Semnat de către tânăra autoare de doar 24 de ani, Augustina Șiman, romanul de dragoste Cămașa lui a fost numit de criticii literari “cartea care îți va schimba destinul.”

Volumul se bucură de un succes enorm, datorat numelui sonor al autoarei în Republica Moldova şi efortului său creativ uriaş de a revoluţiona literatura, prin tematicile despre care scrie şi noile forme pe care le aduce cititorilor: recitaluri audio şi videoclipuri literare.


Parerea mea:

Nu sunt neapărat un fan al autorilor români. Citesc cu plăcere cărțile câtorva favoriți, dar le caut mereu pe rafturile librăriilor. Mihail Drumeș este de departe autorul meu român preferat și doar zilele trecute am frunzărit din nou „Invitație la Vals”. Așa că propunerea libăriei online Librex de a citi Cămașa lui m-a entuziasmat și m-a făcut să mă gândesc că poate a venit momentul să redescopăr autorii autohtoni.

Cămașa lui este o lectură care se parcurge repede și îți lasă o impresie puternică, nu sunt pagini pe care să le citești, ci pagini pe care le simți. Emoție reală emană din fiecare povestire, citat sau poezie.

Poate că ar trebui să încep prin a spune că nu voi vorbi despre o carte care trebuie citită în solitudine. Cămașa lui este o lectură care trebuie parcursă în doi. Mai mult decât orice este o antologie despre modul femeii de a iubi și de a pierde iubirea. 

Femeia va înțelege poate mai ușor ce simte inima ei, iar bărbatul va avea ocazia să cuprindă acel loc imposibil de înțeles: mintea femeii.

Cămașa lui nu este roman. Deci nu vă așteptați la o poveste tipică, este mai mult un jurnal al simțămintelor unei femei. Modul ei de a trece prin stadiile iubirii: pasiunea începutului, visuriile pentru viitor și despărțirea. 

De când mă știu am fost pasionată de citate, iar de când am început să vă împărtășesc gândurile și părerile mele despre cărți, m-am bucurat să aduc pentru voi acele cuvinte care transmit emoție. De data aceasta voi face o excepție: nu am scos citate din Cămașa lui, deoarece, cumva întreaga carte pare alcătuită doar din citate și pentru a le descoperi și înțelege trebuie să o citiți de la un capăt la altul. 

Lecură plăcută!

Multumesc librariei online Librex.


Follow on Bloglovin

No comments:

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori