Thursday, April 5, 2012

Books to Movies

Vorbind cu diferite persoane mai tinere biologic de multe ori m-am mirat cum de nu au auzit sau vazut filme care au insemnat ceva sau care au avut succes la vremea lor. Seria Alien, Seria Terminatorul si multe altele (chiar si Gladiatorul).  De aceea m-am gandit sa va "aduc la cunostinta" cateva din filmele inspirate din carti sau ecranizari ale acestora care mie mi-au placut. Poate ati auzit de ele poate nu... sper sa va faca curiosi si/sau placere.
Primul film ar fi BLADE RUNNER./1982

 In afara de faptul ca se bucura de o distributie apreciata este si bine realizat si cred ca rezista si poate face bine fata si timpurilor noastre.
Cartea care a stat la baza filmului este  Do Androids Dream of Electric Sheep? scrisa de Philip K. Dick, aparuta initial in 1968.
In Romania cartea a aparut la editura Nemira in 2005.

Subiectul:   Un ultim  razboi mondial apocaliptic a ucis milioane si a sters de pe fata pamantului specii intregi si a trimis cea mai ramas din omenire pe alte planete. Cei ce au ramas venereaza viata in orice forma a ei si detinerea unui animal numai al tau este deopotriva un simbol al statusului social si o necesitate. Pentru cei ce nu-si permit un animal adevarat, companiile au construit simulacre incredibil de realiste: cai, pasari, pisici, oi... chiar si oameni.
Photobucket

6 comments:

Bonnie Ithil said...

Mona o sa continui rubrica asta? Mie mi se pare foarte interesanta avand in vedere ca poate sunt multi care nu stiu ca filmele din copilarie sunt facute dupa carti sau ca multe din ele sunt si aparute la noi...

Unknown said...

Eu am vazut aceste filme deci ma incadrez la categora Vazut-Placut-Revazut
E o idee foarte buna sa postezi aceasta rubrica. Cei care nu au vazut anumite filme superbe, absolut superbe trebuie sa o faca.
Eu sunt mica la varsata, dar a vazut Cristina ce gusturi am..:))

CCAM said...

@Bonnie - eu asa sper... daca va place rubrica

andra lavander said...

rubrica este foarte interesanta, eu chiar nu am auzit de acest film, nu prea pot spune ca sunt o fana a filmelor vechi, prefer animatiile si in general ma uit la premiere, nu prea stau sa acaut filme vechi, desi am vazut cateva care chiar mi-au placut. cum ar fi The ring, bazat pe o carte a lui Danielle Steel, o poveste de dragoste superba din timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial.

mayabijoux said...

CCAM, mai ai uu vot si de la mine. da-i inainte cu rubrica, imi place tare mult, desi nu pot sa ma laud ca am vazut multe file de acest gen. seria Terminatorul mi-a placut la nebunie, deci cred ca ar fi timpul s-o revad, ca nu prea mai stiu cum se desfasoara actiunea...

Crina|| booktwist_ said...

N-am auzit pana acum de acest film, insa poate il caut sa-l vad si eu:). Iar ideea acestei rubrici mi se pare buna.

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori