Sunday, November 1, 2020

Recenzie: 10 INTALNIRI ARANJATE de Ashley Elston

Poti conta pe familie daca vrei sa ajungi in situatii ciudate de sarbatori Sophie isi doreste un singur lucru de Craciun: sa scape cateva zile de sub supravegherea parintilor ei. Cand acestia se hotarasc sa plece in sudul Louisianei, Sophie ramane acasa, dorindu-si cu ardoare sa-si petreaca vremea doar cu iubitul ei, Griffin, care insa vrea o pauza in relatie. Distrusa, Sophie se duce la bunici, unde s-a adunat tot restul numeroasei lor familii. Iar bunica pune la cale un plan (nu tocmai) stralucit: in urmatoarele zece zile, Sophie va merge la zece intalniri aranjate de diversi membri ai familiei. Cand apare pe neasteptate Griffin si o implora sa-i mai acorde o sansa, Sophie este derutata. Pe motiv ca tocmai a inceput sa simta ceva pentru altcineva… O sa fie oare cea mai ingrozitoare vacanta de Craciun… sau poate ca nu?

Intr-o poveste amuzanta de dragoste, in care personajul principal ajunge sa aiba grija de catei pe un teren de hochei, sa se uite la un film porno la un cinema drive-in si sa o joace pe Fecioara Maria intr-o sceneta de scoala, Elston reflecta cu inteligenta personalitatile membrilor familiei prin partenerii pentru intalniri pe care ei ii aleg lui Sophie. - Publishers Weekly

Aceasta poveste de dragoste n-are nevoie de tema Craciunului ca sa convinga, insa atmosfera sarbatorilor ii ofera o sclipire in plus. - Booklist

Ashley Elston este autoarea mai multor romane, printre care se numara The Rules for Disappearing (publicat in 2013 si finalist la categoria Cel mai bun roman Young Adult la International Thriller Writers Awards) si This Is Our Story (2016). A absolvit Arte Liberale la Universitatea statului Louisiana si, inainte sa se dedice exclusiv scrisului, a lucrat multi ani ca fotograf de nunti. Ashley Elston locuieste in Louisiana, impreuna cu sotul sau si cei trei fii ai lor.

Ok. Știu ca toata povestea din cartea asta se întâmplă în perioada sărbătorilor de iarna și ar fi fost perfecta pentru luna decembrie, dar pur și simplu imi doream de prea mult timp sa o citesc și a trebuit sa o încep imediat ce am primit-o (de saptamana trecuta am inceput sa ma uit și la filme de Crăciun, dar, shht, sa nu mai spuneți la nimeni). Și nu regret deloc!

"- Aa, Nathan! Esti aici, zice Mary Jo.
Ea il trage de brat, aducandu-l mai aproape de mine.
- Nathan Henderson, ea este verisoara mea., Sophie Patrick.
El incuviinteaza din cap.
- Ma bucur sa te cunosc.
Dau si eu din cap, insa nu zic nimic.
Charlie si Wes vin in spatele meu si ma intorc pentru a le vedea reactia.
Charlie se uita la Nathan, apoi ridica din umeri. Wes se apleaca spre mine si sopteste:
- E nou. S-a mutat aici acum cateva luni, asa ca nu prea il cunoastem."

Cartea asta este o experienta super amuzanta. Mi-a plăcut atât de mult, încât am apăsat de mai multe ori pe a cincea stea de pe goodreads în speranța că se va multiplica. Pe lângă amuzanta este și super dulce, iar interacțiunile pe care Sophie, protagonista romanului, le are cu familia ei mare, gălăgioasa și nebuna de legat te fac sa iti doresti și tu o așa familie. Una care sa te susțină, sa te încurajeze și sa iti umple zilele de zâmbete și fericire. Ce bunica mai vine cu ideea de a aranja întâlniri pe nevăzute pentru nepoata ei proaspăt ieșită dintr-o relatie, și nu doar una ci 10? Zece băieți necunoscuți aleși de 10 membri ai familiei. Suna amuzant, nu? Sophie nu a fost de aceeasi parere, dar a riscat, și și-a găsit sufletul pereche.

Dacă nu ați citit "10 întâlniri aranjate" pana acum eu va recomand sa o faceți. Merita! E genul acela de carte care te încălzește pe interior și te face sa zâmbești cât timp o ai în mana.

Lectura placuta!

"- Îmi doresc să fi fost primul care-ți dă un sărut de noapte bună, zice el, însă băiatul de la meciul de hochei m-a bătut la faza asta."