Wednesday, September 2, 2015

De la Carte la Film: Macbeth de William Shakespeare

Carte:


Macbeth este o tragedie scrisă de William Shakespeare în anul 1606. Prima reprezentaţie atestată a avut loc în aprilie 1611, la teatrul Globe. Personajele reale care au inspirat această piesă sunt regii Macbeth, Duff şi Duncan menţionaţi în cronicile Holinshed (1587).

De-a lungul timpului, piesa a atras mari actori în rolurile lui Macbeth şi Lady Macbeth. Piesa a fost adaptată pentru film, televiziune, opera şi altele.

Film:


Regia: Justin Kurzel
Cu: Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jack Reynor, Elizabeth Debicki, David Thewlis
Gen film: Dramă
Durata: 113 minute
Premiera in Romania : 16.10.2015

Michael Fassbender este Macbeth, generalul scoţian din întunecata tragedie a lui Shakespeare. Epuizat de o lungă bătălie, generalul ajunge într-o pădure unde i se prevesteşte că va deveni regele ţării. Ros de ambiţie şi împins de la spate de soţia sa, Lady Macbeth (Marion Cotillard), generalul începe să plănuiască răsturnarea de pe tron a regelui Duncan.


Follow on Bloglovin

6 comments:

Unknown said...

Hmm, da, ei bine nu am citit cartea și nici filmul nu mă atrage. Am citit de Shakespeare si n-am fost încântată de acest "zeu"...

Maria said...

Mie nu imi place Shakespeare.Tot ce am citit de el a fost Romeo si Julieta:))

Unknown said...

Maria, și eu la fel. M-am simțit prost că nu mi-a plăcut căci trebuia să fie o minunăție de carte, dar internetul mi-a arătat că nu sunt singura.

Maria said...

Andra,eu nu aveam in plan sa o citesc dar a trebuit pentru scoala :(

Unknown said...

Eu a, vrut să o citesc de plăcere, dar plăcerea a lipsit. :))

Bonnie Ithil said...

Pe mine ma atrage filmul. Shakespeare nu ma atrage deloc si logic ca nu am citit, deci nu sunteti singurele. Sa vedem daca a citit Cristina :))

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori