Thursday, November 20, 2014

Recenzie! Daca as ramane de Gayle Forman



Descriere:
Ce ai face daca ar trebui sa alegi?

Mia este o violoncelista talentata in varsta de 17 ani, cu o familie iubitoare si un prieten minunat, Adam. Ea nu trebuie decat sa aleaga daca va merge la New York pentru a studia la Julliard sau daca va ramane in Oregon cu cei dragi.

Insa intr-o dimineata cu ninsoare, totul se schimba, iar decizia pe care brusc trebuie sa o ia este dramatica si dureroasa. Mia isi pierde parintii si fratele mai mic intr-un accident rutier, si, cu toate ca nu isi aminteste momentul impactului, ea ii poate vedea pe cei din jur si pe sine.

Romanul este scris la persoana intai, Mia evoca evenimente din viata sa, descrie ceea ce vede si aude in spital, desi nu poate simti nimic si este din ce in ce mai slabita.

Dragostea pentru cei ramasi in viata si pentru Adam si pasiunea pentru muzica clasica vor determina alegerea pe care tanara o face la final.

Daca as ramane atinge teme importante, despre viata, moarte si despre cum totul se poate schimba iremediabil intr-o secunda. Cartea este inspirata de o tragedie reala.


Părerea mea...

Nu mă așteptam ca Dacă aș rămâne să îmi placă atât de mult. Este o carte mai tristă și credeam că îmi trebuie o anumită stare de spirit ca să o încep, de aceea, trebuie să recunosc, am ocolit-o timp de mai bine de o lună. Știam ca e in biblioteca, voiam sa o citesc dar pur si simplu nu simțeam nevoia unei povești deprimante și a stării de după, știți voi.

Apoi, stăteam și mă gândeam oare cum a putut să umple autoarea 200 de pagini numai cu un accident, cum e relatată acțiunea și cat de multe vede Mia din afara pentru a justifica o poveste de așa dimensiuni. Deci, cu alte cuvinte, nu eram sigură că o să îmi placă această carte, în ciuda miilor de recenzii pozitive.

Dar, acum 2 zile, mi-am luat inima în dinți și am început-o, pentru că am în plan să cumpăr DVD-ul și nu vreau să îl vizionez înainte să fi citit cartea. Acum, îmi pare foarte bine ca i-am dat o șansă, este un roman excelent pe care îl recomand tuturor.

Mia povestește întâmplări atât din prezent cât și din trecut. În amintirile ei, ea găsește evenimente care se potrivesc cu ceea ce se întâmplă în jurul ei în prezent, iar acestea ne fac să înțelegem mai bine prin ce trec personajele care stau și o veghează lângă patul de spital și de ce, în ciuda familiei fericite și a realizărilor ei, Mia era nesigura, ba chiar, poate, un pic nemulțumită de modul în care evolua viața ei.

Mi-a fost greu să îi observ lupta, necazurile prin care trece și pierderile pe care le suferă, rând pe rând și, de multe ori, m-am întrebat ce decizie aș fi luat eu într-o așa situație. Nu știu nici acum răspunsul și nici nu îmi doresc să îl aflu, dar am înțeles-o pe Mia și nu aș fi judecat-o dacă ar fi ales diferit.

"Uneori, în viaţă, faci alegeri, iar alteori le face viaţa pentru tine."

Relația dintre ea și Adam este emoționanta, de o sensibilitate nemaipomenită și, chiar dacă nu este totul perfect și amândoi au îndoieli, iubirea lor depășește barierele fizicului. Deși toți cei rămași în jurul ei o susțin, numai Adam are puterea de a-i influența deciziile și o face într-o manieră impresionantă.

Decizia de a rămâne nu e atât de simplă. Oare alege să rămână pentru Adam? Sau alege să rămână, dar luându-și adio de la el? Sper ca în volumul doi să aflu răspunsurile.


„Dacă rămâi, voi face tot ce vrei. Voi renunța la trupă,voi merge cu tine la New York. Dar, dacă vrei să plec, voi face și asta. Vorbeam cu Liz și ea mi-a spus că, poate, să revii la vechea ta viață ar putea fi prea dureros, că poate ar fi mai simplu să renunți la noi. Asta ar fi cumplit, dar aș accepta. Aș putea să te pierd în felul acela dacă nu te-aș pierde azi. Te-aș lăsa să pleci. Dacă rămâi.”



Lectură plăcută!





Follow on Bloglovin

5 comments:

Unknown said...

O poveste de viata trista, dar extraordinar de frumoasa!

Maria said...

Mi-a placut foarte mult cartea dar si filmul <3

Unknown said...

Am vazut filmul și apoi am citit și cartea. Mi-au placut, dar nu sunt preferatele mele. ;)

Roxana Baciu said...

Am văzut filmul, însă vreau să citesc și cartea. Filmul mi-a plăcut, deci cartea cu siguranță o să mă surprindă plăcut.

alexa ioana said...

am urmarit filmul si mi-a placut mai mult decat ma asteptam. sper sa apara si cel de-al doilea cat mai curand

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori