Thursday, November 8, 2012

Concurs LIBRIS



Astazi incepem un nou concurs, de aceasta data cu ajutorul librariei online LIBRIS. Pe site-ul lor puteti gasi o gama larga de carti online atat in limba romana cat si carti in engleza.


Premiul este un voucher in valoare de 40 de lei pe site-ul librariei online LIBRIS pentru a va cumpara orice carte doriti.

Pentru inscriere lasati un comentariu la aceasta postare care sa contina:
  • numele cu care urmariti Bibliophile Mystery prin GFC
  • link catre postarea de pe Facebook, Twitter sau alta modalitate prin care ati raspandit vestea despre acest concurs
  • raspunsul la intrebarea: "Ce reprezinta pentru voi venirea iernii?"
 Castigatorul va fi ales prin tragere la sorti. Data limita de inscriere este 30 NOIEMBRIE 2012.

Succes tuturor!

*Nu pot participa la acest concurs persoanele care au sponsorizare de la libraria online LIBRIS.
 
 

35 comments:

claudia_mami said...

gfc:claudia_mami
share :https://www.facebook.com/nicoleta.ciocoiu.9/posts/395470893856003
pentru mine de mic copil venirea ierni semnifica venirea sarbatorilor de iarna , muly doritul mos craciun asteptat cu atata nerabdare ,insa acum venirea ierni semnifica mult mai multa frumusete , bucuria copilor la o zi de sanius , zanbetul pe buzele lor la o bataie din bulgari de zapada ,atata frumusete si un sentiment de bucurie chiar daca acum nu mai iubesc frigul dar abia astept sa cada primi fulgi de nea sa vad cum mi se bucura copilasii.

Anonymous said...

o intrebare? nu am facebook, twiter etc, dar daca distribui pagina concursului pe GFC nu se pune? in acest mod insa nu stiu cum pot pune link. astept un raspuns. ms

Christyna_BM said...

Daca nu ai, comentariul si numele de GFC sunt de ajuns :) Este valabil pentru toata lumea. Succes!

Unknown said...

GFC: Stan Dana
Share:https://www.facebook.com/dany.danyelee/posts/469046339813970
Răspuns: Iarna...un cuvânt aparent simplu,însă mult mai complex decât atât. Cand te gândești la iarna, te gândești la copilărie, la săniuș,bătaia cu bulgari și obrajii roșii de la frig precum trandafirii în mijlocu` verii și mai ales te gândești la zăpadă, pentru ca iarna fără zăpadă e ca primăvara fără pomii infloriți.
Pentru mine,personal, iarna reprezinta o schimbare a decorului,atât la propriu cât și la figurat, spiritul sărbătorilor insuflând căldură și în inimile cele mai înghețate. Chiar dacă nu mai sunt copil, sentimentele mele au rămas neschimbate față de acest anotimp, ținând-o tot într-o veselie de la început pana la sfârșit în ciuda frigului de afara.
Si chiar dacă nu ma pot acomoda cu frigul mereu, îmi place sa ma retrag pe un fotoliu ,într-o camera calda, cu o carte buna în brate și o ciocolata calda (extra ciocolata),privind la perdeaua ce curge și se așterne pe pământ precum o pătură alba,groasa și strălucitoare de iți ia ochii.

Unknown said...

gfc:Nastya Paun
twiter:https://twitter.com/nastya96218208/status/266946006061547520
Iarna?Iarna e mama mea de-a 2-a.M-am nascut in iarna,primul sarut l-am primit in ger,m-am imbratisat in zapada,am stat cu persoana iubita in fata sobei cu o cana de lichid fierbinte in mana,am iubit,am suferit,am dat teze iarna,am luat note mari iarna,am primit recunostinta iarna.Iarna,anotimp minunat,inca simt o magie cand fugii cad impaienjenindu-mi privirea,cand fuioare de fum colinda strazile lent,cand sterg geamul la 7 seara in autobuz sa vad cand trebuie sa cobor.Iarna am facut poze in centrul orasului,sub brazii impodobiti,iarna am tremurat in frig purtand discutii interesante.Iarna ma simt in elementul meu,ador iarna!Abia astept sa vina!Abia astept sa-mi privesc aburul iesind din gura la fiecare vorbulita.Abia astept sa vina sarbatorile,daca nu e zapada nu are farmec.Astept sa vina colindatorii si sa bucur mosuleti mici de copii dandu-le prajituri.Abia astept sa vina ziua mea,sa vad cine isi aminteste,cine ma apreciaza,cine tine la mine.App,vreau sa ma bucur alaturi de voi:am luat bursa de merit!Asa o sa pot sa-mi cumpar 50 shades of Grey.Sunt foarte fericitaaaaa!multumesc pentru concurs,desi nu am castigat pana acum,nu incetez sa sper!O seara frumoasa!!!

Andreea said...

GFC: Mazăre
http://www.facebook.com/romanianidiot/posts/260753044048267
Pentru mine, venirea iernii reprezintă cea mai bună perioadă din an, pentru că iarna sunt cele mai frumoase sărbători și tradiții. Cum să nu ți se umple sufletul de bucurie când auzi copii mici care îți bat la ușă și cântă colinde? Cum să nu te gândești la Fuego atunci când împodobești bradul? Nu, fără Fuego, dar doar odată pe an ai ocazia să-ți umplii casa de beculețe colorate. Plus, mirosul ăla specific Crăciunului, unic.
Chiar, știți că iarna are propriul miros? Zăpada, fumul care iese pe horn, aerul rece... Totul e frumos.
Și distracțiile de iarnă. Adică, serios, până și oamenii în toată firea înhață un sac sau o sanie și se aruncă pe pârtie. Dar asta nu e tot. Aici urmează și începutul noului an și focurile de artificii, emoția care o ai când știi că încă un an din viața ta e pe cale să înceapă, zâmbetul care te stăpânește când începi să suni toți prietenii să le urezi la mulți ani, dar și când primești urări de bine. Și nu uităm de Valentine's Day, când majoritatea au sindromul "hai să fim singuri împreună", pentru că nu toți au o relație, dar cei care au, au parte de momente perfecte.
Iarna este perioada aia a anului când poți purta hanorace largi, pulovere pufoase și șosete și mai pufoase, când iei o cană de ciocolată caldă sau cafea, te bagi lângă calorifer sau sobă cu o carte bună în brațe și Oreo. E perioada aia în care trebuie să dăruiești din toată inima și să faci pe nebunul în sensul bun, să te distrezi. E cea mai potrivită perioadă în care să-ți petreci timpul cu familia și prietenii, să depănați amintiri și să râdeți pe cinste.
Iarna era perioada când îl așteptam pe Moș Crăciun cu lapte și cozonac lângă brad, când îi scriam scrisori și le dădeam părinților să le pună la poștă.
Dar stai! Iarna vine și Moș Nicolaie, nenea ăla care lasă nuiele lângă ghete. Da, ăla care mai lasă și bani sau dulciuri. Noaptea de 5 decembrie, când toți lustruiam încălțările și le așezam la ușă, apoi dimineață ne trezeam cu noaptea în cap să vedem ce-am primit.
Lăsăm copilăria și trecem la bunici. Bunicile alea micuțe și drăguțe, care se înfofolesc și încep să croșeteze pulovere, căciuli și botoși nepoților, bunicile care pregătesc cei mai buni cozonaci și sarmale ca nimeni altcineva.
În concluzie, iarna este cel mai perfect anotimp din an. Plus, avem și vacanță. :3

Anonymous said...

GFC: ramy
share: https://www.facebook.com/ramona.m.16/posts/117820058377221

Pentru mine, venirea iernii, mai exact prima luna de iarna, este sinonima cu venirea unui lung sir de sarbatori (inclusiv ziua mea de nastere :D), cu vacanta in care pot sta linistita sa citesc, cu fericitul timp petrecut alaturi de familia mea, pe care o iubesc foarte mult si imi doresc ca ei toti sa fie fericiti. Cat despre celelalte doua luni de iarna, pot spune ca nu ma prea omor dupa ele, mai ales ca e frig si se merge greu prin zapada si trebuie sa-ti pui o suta de toale groase pe tine, ca sa nu degeri, iar astea is grele si incomode si te incetinesc mult in actiuni. :D

shosetzua96 said...

GFC:shosetzua96
Link:http://www.facebook.com/maria.andreea.798
Pt. mine venirea iernii inseamna o spalare pe fata din partea prietenilor si cadouri deoarece vin Mos Niculae si Mos Craciun.

IULIA SAVA said...

GFC:IuliaSava
SHARE:https://www.facebook.com/sava.iulia.1/posts/278406485613293
Venirea iernii inseamna bucuria de al ajtepta pe Mos Craciun

Alexandra Ioana said...

Gfc:Gheorghiev Alexandra
Share fb:http://www.facebook.com/gheorghiev.alexandra


Venirea iernii mi-aduce aminte cand eram mai mica si stateam la bunici,si cand ma treazeam in fiecare dimineata,ma uitam pe fereastra si vedeam totul acoperit cu zapada,si strigam catre bunicul meu:”Uite,bunicule,a nins toata seara!!”,in acelasi timp bunica gatea in bucatarie cozonaci cu aluat pufos si sarmalute gustoase,care mirosul lor imbatator se raspandea pana in camerele alaturate,iar mie imi venea pe la nas.Apoi,ne asezam cu totii la masa din mijlocul camerei,frumos impodobita si mancam toate bucatele alese,pentru ca la urma urmei,venirea iernii asta inseamna:sarbatorile de iarna petrecute alaturi de cei dragi....Venirea iernii mai inseamna pentru mine luna cadourilor,de ce?Pentru ca in primul rand in seara 5 decembrie,noi ne putem toate incaltarile lustruite la usa,pentru ca a doua zi sa ne trezim cu ceva cadouri sau dulciuri,iar pentru cine nu a fost cuminte,nuiele,apoi vine impodobirea bradului,si venirea Mosului,da Mosul,cel cu barba alba ca zapada,imbracat in rosu si cu sania trasa de reni,el ne aduce cadouri,multe cadouri pentru totii copii,si eu care am 20 de ani,ma simt tot copil,insa,cu vremea ne mai si schimbam,ca de exemplu ne creste par alb in cap sau imbatranim.Venirea iernii mai aduce si obiceiuri sau traditii cu ea:cantam colinde,mergem cu uratul,cu capra sau cu ursul.In concluzie,iarna este anotimpul meu preferat pentru faptul ca afara orasul este acoperit cu o plapuma alba si in fiecare seara ninge cu fulgi mari,si totodata aduce cu ea noul an in care ne simtim mai sanatosi mai vredniici.

Unknown said...

GFC: Alexa Ale
http://soarecedebibliotecaa.blogspot.ro/2012/11/concurs-pe-bibliophile-mystery.html

Ce inseamna pentru mine venirea iernii? Inseamna fericire, bucurie, seninatate. Intotdeauna am crezut ca iarna este cel mai frumos anotimp, anotimpul cadourilor, anotimpul daruirii si pretuirii lucrurilor importate, anotimpul cand magia isi face simtita prezenta. Desi este foarte frig, iarna mereu are farmecul ei si cred ca e imposibil sa nu iubesti iarna...aerul rece care iti ingheata sufletul, fulgii de nea ce danseaza in aer, bucuria de pe chipul copiilor cand se asterne prima zapada, asteptarea Craciunului. Cel mai frumos sentiment il am atunci cand ma asez pe scaunul de langa foc, invelita cu o patura pufoasa, cu ciocolata calda langa mine si o carte buna in mana ( ce poate fi mai frumos decat atat). Cred ca e imposibil sa nu iti placa iarna, sa nu mergi la sanius, la patinour, sa impodobesti bradul, sa asculti colinde. Desi am crescut si m-am maturizat, iarna imi permit sa devin din nou copil, sa uit ca "mare", sa nu ma intereseze de ceilalti si sa simt bucuria pe care o simteam cand eram mica si ieseam cu prietenii la o bataie cu bulgari. Pentru mine venirea iernii inseamna ca cele mai frumoase sentimente imi umple sufltetul, perioada in care imi permit sa dau in "mintea copiilor", cand sunt cea mai fericita pentru ca sunt inconjurata de familie si prieteni. :)

Anonymous said...

GFC Paun Catalina Cezarina
Ce reprezinta pentru mine venirea iernii? Raspunsul este complex, si il pot exprima in doua tipuri de sentimente care ma incearca: in primul rand BUCURIE. Venirea iernii imi trezeste amintiri placute, si simt cum devin din nou copil. Asociez anotimpul iarna cu cele mai frumoase sarbatori de peste an. Luna decembrie debuteaza cu Mos Nicolae, care lasa copiilor care nu au fost cuminti o nuielusa iar celor cuminti dulciuri in ghetute. Cred ca toti ne amintim cu drag cum ne lustruieam ghetutele fericiti si alimentati de curiozitatea care ne macina in legatura cu dimineata urmatoare, cand aveam sa gasim ceva in ele. Personal, imi aduc aminte ca intr-un an am facut o nazbatie exact inainte de Mos Nicolae, din curiozitate, sa vad ce nuielusa urma sa primesc, dar din pacate pentru mine, mosul a fost generos si tot mi-a adus cadouri. Urmeaza apoi Sarbatoarea Nasterii Domnului, Craciunul, in care copii colinda pe la casele oamenilor primitori, ce ii intampina cu dulciuri, nuci, covrigi si fructe. Eu mergeam la colindat impreuna cu parintii, care ma supravegheau indeaproape si imi umpleam ,,traistuta” cu multe dulciuri si fructe. Eram un copil mic, infofolit in asa fel incat doar ochii imi ramaneau la vedere, iar din spatele fularului gros strabateau niste versuri care se doreau a fi note muzicale alese: ). Pentru mine nimic nu se compara cu acea perioada, in care ajungeam acasa cu vreo sase-sapte sacosi, si ragusita din cauza cantatului, iar pentru faptul ca primeam atat de multe dulciuri, imi aduc aminte ca parintii ma invatasera sa merg la tara, unde copiii mai saraci, care nu primeau mai nimic din sat, acesta fiind populat tot de oameni saraci, ii bucuram impartindu-le dulciuri si fructe. Vreau sa va spun ca este foarte important sa daruiti chiar si un covrigel cat de mic, fiindca din putinul nostru este bine sa daruim si altora, mai ales ca dar din dar se face rai. Urmeaza apoi sosirea lui Mos Craciun, care era pregatita de mult timp, fiindca Mos Craciun nu venea fara sa-i trimitem o scrisoare. Va mai amintiti pregatirea scrisorii? Eu imi aduc aminte cum imi cumparam cele mai frumoase carioci si ma chinuiam sa desenez o felicitare pentru Mos Craciun, in speranta ca va reusi sa-mi cumpere tot ceea ce il rugam. Eu chiar ii precizam si magazinul unde vazusem jucariile, ca poate in felul acesta il mai usuram pe Mos de cautarile disperate dupa lucrurile dorite. Nu ceream niciodata mult prea multe lucruri si tocmai de aceea primeam chiar mai multe jucarii.

Anonymous said...

GFC Paun Catalina Cezarina
Aveam un repertoriu pregatit pentru Mos Craciun, care venea acasa la mine si care imi asculta poeziile pe care le recitam cu emotii mari, fara sa ma incurc, de teama sa nu imi pierd cadourile. Existau cateva lucruri la care nu gaseam insa raspuns. Ma intrebam, de ce bunicul meu nu ajungea niciodata la timp pentru a-l vedea si el pe Mos Craciun? De ce Mos Craciun ma asculta odata la serviciul tatalui meu si odata acasa, si de ce nu semanau cei doi mosi intre ei?, De ce Mos Craciun al meu de acasa purta ochelari negri de soare si o barba care semana cu vata? Cum de primea scrisorile atat de repede tocmai in Laponia, cand matusa mea de la Constanta primea scrisoarea in cateva zile bune? Si mai ales, de ce Mos Craciun avea o patura rosie pufoasa, care semana perfect cu o patura de acasa de la buncii mei? Ei bine, la toate aceste intrebari m-am elucidat mai tarziu, cand am crescut, dar atunci au reusit sa imi creeze o lume minunata plina de intrebari, fiindca tot timpul am fost un copil curios, care am avut in limbajul familiar, obositoarea intrebare: De ce? (adoram niste desene animate Familia De ce? Care raspundeau la unele intrebari care ma, macinau pe mine). De asemenea nu pot uita, mesele de Craciun in care toata familia se reunea, si se reuneste si in prezent, pentru a ne bucura de cozonaceii calzi ai bunicutei mele, si de restul bunatatilor traditionale pe care numai ea si mamica mea reusesc sa le faca gustoase.

Anonymous said...

Urmeaza Anul Nou, cand toata lumea face pregatirile necesare pentru a trece cat mai bine in noul an. La noi pe masa nu lipseste niciodata pestele, pe care il mancam pentru a fi usori ca pestii tot anul, sau banii pe care ii tinem in buzunare pentru a-i avea tot anul. Eu nu prea cred in superstitii de genul acesta dar urmez si eu traditiile familiei. De asemenea urmeaza Capra si Ursul care imi plac acum, dar imi amintesc ca atunci cand eram mica plangeam mai ales de frica Caprei. Imi doresc ca toate aceste traditii si obiceiuri sa nu se sfarseasca niciodata, si sa ni le pastram cu sfintentie asa cum ne-au fost ele transmise din mosi-stramosi. Dupa trecerea anului nou, vine Sfantul Ion, cand ne reunim pentru a 3-a oara la masa in familie unde il sarbatorim pe bunicul, iar pentru familia mea un motiv in plus de sarbatoare este faptul ca urmeaza in februarie ziua tatalui meu, alta petrecere si alt motiv de reuniune al familiei. Cam aici se incheie lista sarbatorilor de iarna, fara sa uit si sarbatorea imprumutata, Sfantul Valentin, in care indragostitii schimba cadouri. Spiritul sarbatorilor dezgheata orice suflet inghetat, si ii tranforma pe cei mai rai oameni in fiinite nobile, sau cel putin aproximativ pe toti, fiindca eu imi amintesc cum intr-un an, cand mergeam la colindat si aveam vre-o 6 anisori, am nimerit la usa unui om care mi-a deschis si m-a speriat, tipand la mine si vociferand fel si fel de blesteme in legatura cu toti copii care ii bat la usa. Din pacate mai exista si astfel de oameni fiindca padure fara uscaciuni nu vom gasi niciodata. Odata cu venirea acestor sarbatori ne permitem cu totii sa visam si sa iasa la suprafata copilul din noi, macar pentru cateva clipe, ne punem in postura copiilor care vin sa ne colinde sau al copilasilor care se dau cu saniuta si se bat cu bulgari de zapda, avem dreptul sa visam si avem dreptul ca macar pentru cateva zile sa devenim din nou copii, oameni mari cu suflete de copii. La toate aceste sentimente care se trezesc in noi, contribuie si decorul de poveste in care ne aflam. Pamantul negru este acoperit iarna de mantia alba, iar peisajul care se contureaza in fata ochilor nostrii devine magic, demn de poveste. Fulgi de nea gemeni, se prind toti intr-o hora ametitoare pana obosesc si se astern pe pamant, tesand plapuma alba ce acopera pamantul. Acest dans al fulgilor il aseman cu tricotatul caiculitelor si vestutelor de care sunt dependente bunicutele noastre si care depun mult efort pentru a-si echipa nepoteii cu drag. Frigul, termenul pe care il folosim pentru a descrie abesnta caldurii, ne ingheata manutele si obrajii, si nu numai, frigul reuseste sa inghete intreg peisajul fiindca el reprezinta absenta energiei care insotea caldura.

Anonymous said...

gfc Paun Catalina Cezarina
Oamenii par si ei a fi amortiti in casutele lor, si se deplaseaza cu greu, zapada ingreunand circulatia. Pe la casute se vad hornurile care scot fum asemeni unor locomotive cu aburi, iar in sobe ard lemnele acompaniate de pisicutele care torc lipite de semineu. Casele sunt impodobite cu beculete colorate si instalatii electrice, iar de peste tot rasuna cantece de Craciun. Nu mai pot colinda si nu ma mai pot da cu saniuta decat la munte pe partii special amenajate, dar cu saniuta mea cea draga la care imi inhamasem tatal, bunicul, unchiul sau cine mai era la rand:D nu mai ma pot da, de aceea ma bucur ca cel putin nu trebuie sa renunt la o activitate pe care o ador: aceea de a impodobi bradul. Eu impodobesc in toate camerele brazi si ii decorez cu cele mai frumoase globulete si instalatii electrice cu diverse melodii. De asemenea imi lipesc si omuleti de zapada si mosi pe la geam ca sa lumineze casuta in care se simte spiritul sarbatorilor. Imi pun clopotei la intrare in casa si coronite din brazi, intr-un cuvant, imi decorez casa cu tema ,,iarna”, iar acest lucru ma face fericita. In anotimpul iarna, imi place sa citesc multe povesti care includ acest farmec al sarbatorilor de iarna si sa vizionez multe filme si animatii specifice acestui anotimp. De asemenea imi place sa primesc conlindatori si sa particip la actiuni caritabile. Imi aduc aminte, ca in liceu, aduceam fiecare lucrurile care ne ramaneau mici si jucariile mai vechi, si ne duceam cu ele la orfelinat pentru a le crea o bucurie in suflet micutilor de acolo. In liceu, de fiecaredata cand se apropia vacanta, doamna diriginta ne scria numele pe niste bilete si fiecare trageam numele unui coleg caruia aveam datoria sa-i facem un cadou surpriza sub brad. Era o actiune frumoasa, pe care v-o recomand sa o practicati in scoli, fiindca bucuria de a gasi ceva sub brad era minunata, iar acum, anii au trecut, si am ramas doar cu amintirile, cateva plusuri de la colegi isi fac veacul intr-un colt al casei mele. Pentru mine iarna reprezinta magie, sarbatoare, bucuria de a darui si de a primi, apropierea de cei dragi si animarea sufletului de copil din fiecare, fapt ce ne determina sa fim mai buni, mai blanzi si mai iubitori cu cei din jurul nostru.

Anonymous said...

GFC Paun Catalina Cezarina
Al doilea sentiment care ma incearca odata cu venirea iernii este TRISTETEA. De ce? Tristetea pentru timpurile de mult apuse, pentru amintirea celor care candva luau masa de sarbatori impreuna cu noi iar acum nu au mai ramas in urma lor decat cruci reci si un pamant pe care se asterne zapda. Deocamdata nu am pierdut foarte multe persoane dragi din viata mea, dar cu timpul sunt constienta de iminenta mortii care sulfa in jurul persoanelor din jurul meu, si pentru o clipa ma gandesc ca in timp ce pe unii ne bucura sarbatorile acestea, pentru altii nu aduc decat tristete fiindca pentru ei doar amintirile vorbesc, si sunt singuri acum. Empatizez cu aceste persoane si sunt convinsa ca noi toti vom trece prin aceste perioade cumplite candva, asa ca daca putem aduce bucurie in sufletul cuiva care a ramas singur pe lume, ar trebui sa i-o oferim neconditionat. Un alt lucru pentru care simt tristete este pentru faptul ca vad tot mai multi oameni saraci care sfarsesc tragic pe strazi cu mana intinsa, si pentru care nimeni nu se preocupa sa le ofere un adapost, le arunca din cand in cand o coaja de paine ca la niste animale si atat. Ma gandesc ca poate candva acei oameni de pe strazi au avut si ei un camin fericit, si au fost inconjurati de persoane dragi, dar ceva nefast s-a intamplat in viata lor, iar acum ei nu mai pot face nimic altceva decat sa priveasca cum oamenii mananca, rad si desfac cadouri bucurandu-se de spirital sarbatorilor in timp ce ei privesc intreg spectacolul care se desfasoara sub ochii lor, pe un pat alb si rece. Totodata ma gandesc la copilasii fara parinti din orfelinate, care stau la mana noastra, si care asteapta si ei macar o jucarie de Craciun, fiind lipsiti de caldura parinteasca. Mi-e mila la fel de mult pentru animalutele fara adapost care pe cele mai cumplite geruri stau afara, in timp ce noi ne incalzim la soba, ele mor inghetate pe drumuri, iar trupurile lor degerate sunt acoperite de mantia alba.

Anonymous said...

GFC Paun Catalina Cezarina
De multe ori sarbatorile starnesc cele mai grave depresii pentru cei care nu mai au parte de bucurii fiindca au pierdut parintii, fratii, bunicii sau orice fel de rude si prieteni apropiati. Pentru toti cei mentionati mai sus, incercati sa faceti ceva, oferiti din putinul vostru financiar in cazul celor saraci, iar in cazul celor care nu mai au parte de bucurii din cauza pierderilor de vieti omenesti cu, care s-au confruntat, si pe care amintirile ii chinuie, oferiti-le un adapost in casa voastra si incercati sa-i scoateti din starea in care sunt, adapostindu-i in sanul familiei voastre. Tot timpul constientizati ca ceea ce pentru noi poate insemna bucurie, pentru altii inseamna tristete, si nu uitati ca timpul uneori nu se intoarce numai in favoarea noastra ci putem fi chiar noi actorii unui decor de iarna, in care natura inghetata sa ne incalzeasca si sa ne adaposteasca sub privirile reci ale oamenilor nepasatori.

Anonymous said...

Pentru mine venirea iernii reprezinta mult prea multe sentimente si senzatii care ma incearca, asa ca m-am vazut nevoita sa le exprim cat mai detaliat, pentru ca fiecare amanunt e important. Sper ca nu va suparati!

NADIA CANDREA said...

gfc: nadia candrea
share: http://www.facebook.com/nadiaalina.candrea/posts/517661581587189
Venirea iernii inseamna pentu mine startul pregatirilor pentru Sarbatori si in mod deosebit, liste de cadouri, idei de decoratiuni pentru casa, meniuri de Craciun, pentru ca atmosfera sa fie perfecta! Daca si ninge, atunci Iarna mea e perfecta!

eu-koo said...

GFC: corinaalexandra91
http://www.facebook.com/corina.cruceru.9/posts/367881509969804
Iarna , un cuvant cu o mie de semnificatii...Pentru unii inseamna cadouri, pentru altii sarbatori, pentru mine toate acestea, unde mai pot pune la socoteala mirosul de portocale , sau cel de scotisoara care iese din vinul aburind,pe scurt, copilarie(caci,da, am baut vin fiert si in copilarie). Familie, caldura, iubire, zapada, obraji fierbinti, maini inghetate, bulgari de nea. Toate intr-un singur cuvant. Daca nu ar ninge, iarna si-ar pierde din semnificatie, ar deveni o toamna seaca, pustie si goala. Cum sa iti petreci Craciunul fara zapada ? Cum sa urezi La multi ani Noului an fara omat? Cum sa mergi la colindat/sa primesti colindatori cand afara pamantul nu este acoperit de o patura alba? Cand turturi de gheata apar doar in amintire? Frigul are rolul lui, la fel cum si manusile,fularul si caciula au rolul lor. Totul sta impletit la baza cuvantuluin "Iarna". Atat de mult semnifica ea pentru mine, ca nici frigul, nici criza si nici raceala nu ma impiedica sa o iubesc.

Claudia said...

GFC: claudiabunduc
Share facebook:http://www.facebook.com/claudia.bunduc.5/posts/378390198910269
Pentru mine iarna reprezinta anotimpul cadourilor, al povestilor,al poeziilor,traditiilor si obiceurilor,al jocurilor.
Este iarna...pentru mine anotimpul cel mai frumos pentru ca este anotimpul in care imi amintesc cu drag de nasterea scumpului nostru Iisus si pentru ca in aceasta perioada cei mai multi oameni incearca si par a fi mai buni, pentru ca este anotimpul zapezii si al cadourilor si pentru ca minunatele colinde ne duc cu gandul la cer si ne fac sufletele sa fie mult mai calde...in acest anotimp se naste in noi dorinta de a fi mai buni mai fericiti si totodata ne dorim sa urmam exemplul Domnului Isus Hristos gandindu-ne la promisiunea facuta de El aceea de a ne duce cu el in vesnicie......
Deasupra acestui anotimp plin de vise si sperante traieste un suflet de copil . Iarna este anotimpul magic. Imi imaginez, in liniste, un frumos peisaj de iarna si colind printre brazii foarte veseli ce sunt plini de zapada . Aceasta este Magia care trebuie traita din plin . Doar intr-un anotimp din an, foarte atragator înconjurat de multa veselie, care emite in culori reci si calde ce iti aduce aminte de trecut. Aceast anotimp cuprinde toată lumea ,cu magia sa, care merge sub coroana sa de miros imbietor al bradului. Iarna imi implinesc toate dorinţele. Doar iarna copacul este luminat, emitand scantei colorate. Acest copac magic indeplineste dorintele tuturor celor care se opresc sub coroana lui. Iarna eu ma las condusa de magie.
PENTRU MINE :Nu e doar iarna ... e o feerie ...
“In mijlocul iernilor inghetate am invatat ca exista in mine o vara fara putinta de invins.”Albert Camus

Iarna este timpul pentru sarbatori de basm, bucurie, daruri si colinde. Zana iernii ma poarta pe aripile vantului si imi spune povestea ei, fulgii zboara si ma poarta spre meleaguri albe si pure, unde timpul parca a stat in loc, florile de gheata imi impodobesc ferestrele. Iarna, este o poveste, spusa de bunici copiilor la gura sobei. Iarna e miezul copilariei mele si e la fel de curata si frumosa ca sufletul unui copil.Ioan Slavici spunea: “Nu e nimic mai trist ca o copilarie trista … inchideti ochii si visati alaturi de mine! Nu lasa visele sa piara, pentru ca daca visele mor viata nu este decat o pasare cu aripi rupte care nu mai poate sa zboare.”, deci nu lasati sa treaca iarna fara sa va bucurati.

Anonymous said...

Pentru cei mai multi primvara este sinonima c o noua speranta. Pentru mine venirea iernii este speranta. Una mai altfel, stii, la mine este ca si la natura, iarna sta protejata sub zapada, asa si eu. Caut protectia ei, caldura ce o poate oferi ceva atat de rece. Pentru ca atunci ma simt in largul meu. prima ninsoare are aceasi emotie de cand eram mica si pana acum. Intr-un mod egoist ma bucuram la zepezile mari din ultimii ani, ma facea sa ma simt bine.
Imi plac cartile si filmele care au ceva cu zapada, imi place la munte iarna, evident. Imi decorez desktopul, telefonul cu peisaje de iarna. Si mai este si venirea Craciunului care, lasand la o parte insemnatatile comerciale pe care le vad insirate peste tot, pentru mine inseamna o noua sansa de a simtii ceva, ideea de familie. Imi place sa ma uit la decoratiunile de brad pur si simplu sa le privesc, in fiecare an imi iau cateceva nou, imi place sa miroasa a Craciun in casa cand vii de afara cu nasul inghetat si zapada pe cizme.
Venirea iernii pentru mine inseamna alb, glacial, rece, curat, protejat, zapada care mi da o euforie incomparabila cu senzatiile altor anotimpuri. Poate pentru ca sunt nascuta iarna..
daca esti trist de Craciun, fa bradul, aprinde i luminile si intinde te pe jos, cu capul sub el, priveste i farmecul, viata e mai frumoasa, nu?

Anonymous said...

scuze, m'a luat valul:
gfc: Alice D
https://twitter.com/Alice_D/status/272617677577650176

Lotus said...

GFC :Alecsandra Alle
http://www.facebook.com/alle.csandra.12/posts/287706404682731

Iarna este , din punctul meu de vedere , cel mai special anotimp . Nu doar ca vin sarbatorile de iarna si odata cu ele buna dispozitie , cadourile etc , dar intotdeauna am considerat ca iarna are ceva magic in ea. Iarna se pot intampla minuni , iarna stelele sunt mai stralucitoare iar fulgii matasosi de zapada ingroapa tot ce este vechi . Orice sfarsit este greu , la fel si sfarsitul anului sau sfarsitul unui sir de anotimpuri , lucru care ne este aratat prin frig . Iarna ne ingroapa pe toti iar la final , precum o mireasa , spala pamantul cu o rochie gigantica lasand loc de noi renasteri , noi inceputuri , noi bucurii . Mereu am simtit ca iarna mai da o sansa oamenilor , da o sansa sa fie mai buni , chiar si o secunda , o secunda in care ii poti face fericiti pe altii , tot iarna este momentul in care ma simt foarte calda inauntrul meu si foarte rece pe afara .
Sa nu mai vorbim ca este spectaculos cand stai in frigul ala si tot ce-ti doresti este o cana de ciocolata calda si o carte buna , si abia astepti sa ajungi acasa sa te incalzesti , sa faci prajituri pentru ca si parintii tai sunt in vacanta asa ca mama are timp , sa impodobesti bradul si in linistea camerei tale sa privesti ultimele raze de soare cum se dizolva in bezna sagetata de vantul nemilos..
Iarna , iarna este anotimpul visarii , povestilor , renastere si mult timp liber pentru carti , filme , prieteni, blog .. <3

Loooolly said...

GFC: Cookiesor
Share: https://twitter.com/Deea27428714/status/273148949618102272
Raspuns: In primul rand, cand ma gandesc la venirea iernii ma gandesc la sarbatorile de Craciun, la petrecerile cu familia si prietenii. Abia dupa ce trec aceste evenimente ma gandesc cu adevarat la iarna, la faptul ca termometrele indica o temperatura scazuta, la combinatia dintre ciocolata calda, patura pufoasa si cartea preferata, la privirea ninsorii prin fereastra, la bulgareala, le certurile mamei din cauza ca ajung acasa uda si inghetata.

Unknown said...

Nu am putut sa ma abtin si am citit comentariile de mai sus inainte de a posta si eu unul, si chiar daca poate o sa par un fel de Grinch, nu pot sa nu observ ca, pentru absolut toata lumea care si-a zis parerea, iarna si sarbatorile ei inseamna Mos Craciun si Mos Nicolae, cadouri, brazi, sarmale, cozonac, zapada, s.a.m.d., toate aceste imagini fiind creionate frumos cu epitete si metafore, ca in compunericile pe care le primeam in scoala generala. Da, si eu ma bucur de primii fulgi de nea, si eu ascult colinde si impodobesc bradul in ajun de Craciun, si eu obisnuiesc sa fac daruri celor dragi, si mie imi place sa-mi petrec vacantele cu cana de ciocolata calda, pisica si o carte in brate, dar haideti sa fim realisti si sa picam de acord ca sarbatoarea Craciunului nu inseamna a oferi cadouri daca o facem din obligatie, nu inseamna imbulzeala prin magazine si goana dupa cumparaturi, ci retragere in sanul familiei, familie care sa nu zbarnaie de tensiuni nerostite, ci in care sa domneasca linistea si dragostea, nu inseamna a navali in bucatele traditionale dupa un lung si chinuitor post tinut pentru a arata lumii cat de evlaviosi suntem, chiar daca in general obisnuim sa fim rautaciosi, invidiosi si sa nu facem altceva decat sa criticam si sa barfim, nu inseamna "sa ne deschidem inimile" daca in restul anului nu ne poate sensibiliza nimic, nu inseamna zambete false oferite gratuit si nici un bilant in urma caruia sa ne revarsam frustrarile. Craciunul si iarna nu sunt despre toate acestea. Craciunul ar trebui sa ne deschida ochii, sa fie momentul in care invatam sa apreciem cu adevarat persoanele care ne sunt alaturi si toate lucrurile marunte pe care le fac pentru noi si sa invatam sa nu mai fim materialisti si carcotasi. Ar trebui sa purtam Craciunul si semnificatia lui in suflet pe perioada intregului an, nu doar cand vine frigul afara si ne cuprinde febra sarbatorilor. Ar trebui sa invatam sa fim mai buni in permanenta, nu sa ne prefacem ca suntem asa doar cand se aprind beculetele pe strazi si bat colindatorii la usa. Si nu in ultimul rand, ar trebui sa invatam sa ii ajutam pe cei care au nevoie cu tot ce ne sta in putere fara sa asteptam nimic in schimb. Pentru mine una, asta inseamna iarna si Craciunul, cu riscul de a face nota discordanta cu restul parerilor expuse mai sus.

Unknown said...

Si uite cum m-a luat valul si am uitat de:
GFC - Theutza Theutza

http://www.facebook.com/theutza.theo/posts/224113844388949

https://twitter.com/TheutzaTheo/status/273542513745350656

Multumim Bibliophile Mystery si Libris pentru concurs !

giorgiana said...

gfc giorgiana
nume giorgiana turcu
share fb:https://www.facebook.com/giorgiana.turcu.3/posts/121450581348494
https://twitter.com/giorgianaturcu/status/273768081539612673

Pana cum patru ani, venirea iernii insemna zapada, alunecus...sarbatori, si cam atat...in iarna lui 2008 era teama de a nu cadea cu burtica mare mare in care bebelusa misca , iar de Craciun avea mare activitate, de Revelion ii uram prima data la multi ani, iar acum in 2012 inseamna zapada, bulgari, saniuta, un brad impodobit alaturi de ea, si toate minunatiile sarbatorilor reaprinse datorita ei, numai copii au darul de ane face fericiti si de a simti miracolele din noi.
Multumesc pt. sansa

ChloeDawn said...

Gfc: Chloe Dawn
Am postat despre concurs pe blogul personal: http://justloveread.wordpress.com/2012/11/28/concurs-pe-bibliophile-mystery/
Sincer, nu stiu ce inseamna pentru mine venirea iernii. Nu pot defini, dar daca as incerca as zice ca inseamna un nou inceput, inseamna puritate. Zapada sterge pacatele trecutului si adoarme demonii din noi pe perioada sarbatorilor. Iarna aduce liniste si bunatate in sufletele oamenilor cu ocazia sarbatorilor, strangandu-ne pe toti laolalta.Iarna e anotimpul cadourilor deasemenea :))

Alina P said...

GFC: Alina
Posted: https://twitter.com/megeara_erinyes/status/273911643510038528

Pt mine venirea iernii inseamna Craciun, frig si mai mult timp petrecut cu familia :)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

GFC: Lulu Stan
Share:https://twitter.com/DarkSun189/status/274201857054879744

Iarna...Stau și privesc pe fereastra la norii îmbuibați și dolofani ce abia,abia se țin să nu-și reverse povara grea de nea asupra noastră. Nostalgia mă cuprinde când ma gândesc la anii copilăriei, la cum obrajii ne înfloreau în rosu, atât de aprins încât ai fi spus ca sunt bujori grena. Nasul, și el rosu de asemeni, aducea cu un pas mai aproape de înfățișarea lui Rudolf, iar mâinile,grase și pufoase se umflau și se înroșeau, pana arătau ca niște cârnăciori prinși de o chifteluță. Câtă fericire în toată roșeața aceea și în sângele care încă năvălea în speranța să ne încălzească extremitățile( deși, cam pierduse războiul), în bucuria ce ne însuflețea și în netezimea și răceala zăpezii pe piele.
Mă întorc acum în prezent și ma gândesc la ce as da sa fiu de sărbători cu familia, asa cum odată împodobeam bradul și cântam în juru-i colinde închinate Domnului Iisus.Lacrimile ma podidesc,și ca la un semn, primii fulgi de nea își încep valsul pana pe suprafața pământului. Îmi trag mai aproape un fotoliu, și alături de o cana de ciocolata caldă privesc la dansul bine organizat de dincolo de pereți ce ne despart, iar amintirile nu contenesc sa reînvie în toată ființa mea.

Larisa said...

GFC Larisa
share http://www.facebook.com/lary.larisa.562/posts/394027494005976
Pentru mine venirea iernii inseamna sarbatori petrecute cu familia, batai cu zapada (daca avem norocul sa cada) si in general o atmosfera placuta, bucurie, generozitate si rememorarea copilariei.

Michikit said...

GFC - Michikit

https://twitter.com/AminaBlack/status/274234569413259265

Ador iarna, nu este anotimpul meu preferat pentru ca imi aminteste de zilele geroase in care eram obligata sa ies afara din casa sa ma duc la scoala, dar iubesc sarbatorile.Incepand cu Mos Nicolae, Craciunul si chiar si Revelionul. Nu mai pun la socoteala ca foarte multi prieteni de-ai meu au avut norocul sa se nasca iarna. In ciuda frigului imi place zapada si mirosul revigorant si sa citesc carti langa geam in lumina orbitoare de afara cu o ceasca de ciocolata calda langa mine.
Iar inainte de craciun sa fac bradul ca apoi sa ma duc la bunica la masa. Avem un fel de traditie in care se aduna toata familia la masa.
Cred ca iarna este, pentru mine cel putin, cel mai calduros anotimp si probabil ca este doar din cauza Craciunului care aduce la un singur loc oamenii.

TheoRyaMarya said...

JUSTME1998
http://justmejustforever.wordpress.com/2012/11/29/actualizare-alte-chestii/

Cand eram copil mic, iarna insemna pur si simplu zapada. O admiram, o asteptam cu nerabdare, riscam sa ma imbolnavesc numai ca sa stau in zapada (spre disperarea mamei) ba uneori si speram sa am bafta sa simt gustul fulgilor de nea in gura, care, normal, se topeau prea repede, deci trebuia sa incerc iar si iar. Stateam si-mi priveam manusile pe soba cum zapada in bulgari mici prinsa de ele se topea si si se scurgea usor pe margine, urmarea pe fular fiecare fulg sa ma conving ca nu e niciunul la fel cu al altul.
Apoi am mai crescut, am inteles care-i treaba cu Mos Craciun, iar din timpul ala petrecut pe langa podoaba unica a iernii, zapada, imi rupeam o parte ca sa ma chinui sa fac desene si liste cu ce vreau sa-mi aduca Mosul. Deja aveam un nou scop, acela de-al vedea in carne si oase, nu vreo imitatie si nici vreo poza sau inregistrare, stateam treaza noaptea sa-l prind inainte sa plece dar totusi adormeam pe la 3-4 noaptea si nu-l mai vedeam.
Dupa aceste momente, am gasit cadourile ascunse sub pat si am inteles ca mosul nu era mosul si erau parintii mei. N-am facut scandal cum au facut alti copii de la mine din clasa, ba chiar am fost un pic multumita pentru ca aveam siguranta ca "mosul" imi va aduce exact ce-mi doresc. Si dupa, iarna a insemnat frigul in care iesi dupa ce stai toata in casa cu ciocolata calda in brate, la un film, teama ca te vor freca baietii cu zapada in curtea scolii, haine groase dizgratioase sau cautarea unora care sa te avantajeze cat mai mult si felul cum trebuie sa pui piciorul cu cizma cu toc asa incat sa nu iti rupi ceva. Dar iarna a mai si insemnat ambii mei verisori care s-au gandit sa apara de Craciun, prima carte pe care am citit-o din proprie initiativa, primul baiat, prima imbratisare sub copacii inzapeziti astfel ca ne-am trezit plini de zapada, primul cadou de la el, primul sarut.
De multe ori imi doresc ca iarna sa fie din nou simpla bucurie de a vedea totul alb, nimic nu poate inlocui acea curiozitate, acea dorinta de a vedea cat se poate de mult, acea stralucire pe care o aveam in toate pozele in zapada, chiar si cand ma luptam cu mama sa nu-mi turteasca carliontii sub fesuri colorate, insa nu-mi doresc nici sa nu fi avut parte de celelalte ierni, fiecare speciala in felul ei, fiecare marcandu-ma intr-un alt mod. Acum realizez ca daca-as fi aruncat o privire acestui sezon al fiecarui an din viata mea as fi realizat cat de mult m-am maturizat, de la astepta fulgii de nea sa-mi pice-n gura ca sa vad daca au gust de inghetata, la a adormi in bratele cuiva sub crengile inzapezite.

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori