Saturday, March 24, 2012

Filmul sau cartea?

Trilogia Jocurile Foamei este una care mi-a placut foarte mult. 
Filmul nu chiar atat de mult. Nu pot spune ca e urat, ca nu-i bine realizat, ca... Singurul lucru pe care il spun este ca reduce foarte mult mesajul cartii. Totul este simplificat. In carte sunt mult mai multe  planuri si fiecare element are rostul lui. De exemplu, nu sunt de acord cu faptul ca in film brosa/insigna ii e data eroinei de sora sa schimband alegerea autorului. In carte brosa ii este data de un personaj secundar si gestul capata greutate deosebita datorita conditiilor in care este oferita si prin prisma intamplarilor din urmatoarele doua volume. De asemenea, amintirea eroinei cu Peeta, cea cu painea, nu reuseste sa atinga in film motivatia si scopul date de autor. Sau scena din final care duce la castigarea jocului... nu m-a convins; determinarea si decizia luata in mod clar si definitiv de catre [...] nu este aratata in film unde pare mai mult... o cacealma...
Parerea mea: nu e nicio problema daca vreti sa vedeti filmul (unele lucruri le-au iesit chiar bine), dar neaparat sa cititi seria!
 Photobucket

20 comments:

IRLover said...

Si eu sunt de aceeasi parere,Mona ! Cu siguranta cartea bate filmul ! :D

Geo. said...

Uite, de asta ma temeam eu!

-D- said...

Of ... Norocoaselor(cele care au vazut filmu) ... nu pot sa ma pronunt pentru ca nu l.am vazut dar stau si astept x( poate se intampla o minune

emy said...

N-am citit nici cartile si n-am vazut nici filmul.Stiu stiu. Rusine sa-mi fie !
Dar mi-am propus sa le citesc cat mai curand si sa vad si minunatul film despre care toata lumea vorbeste :).

Bonnie Ithil said...

De obicei asa se intampla,cartile intodeauna sunt mai bune ca filmul sau filmul rar egaleaza cartea :D. Am citit seria mi-a placut enorm si as reciti-o, la film vreau sa ma uit si sper sa nu fiu dezamagita :D

Simona said...

Ca de cele mai multe ori, au dat nitel cu bata in balta :)) Pacat ca au omis niste elemente importante :( Asta nu stiu daca denota lipsa lor de interes sau altceva dar e pacat cand vezi ca anumite elemente sunt schimbate/omise. E bine insa ca e un film placut de vazut :D
O sa citesc si eu cartile :D Sa vad cand gasesc momentul oportun >:)

andra lavander said...

nici eu nu am citit cartile, filmul sper sa il vad saptamana viitoare, asa ca nu pot spune prea multe despre acest film, dar am observat o tendinta actuala de a elimina elemente importante din carte atunci cand se face filmul

Unknown said...

Eu am vazut filmul inainte sa citesc cartile si cred ca acolo este mult mai bine construita actiunea si intelegi mult mai bine ideea. Nu pot zice ca nu mi-a placut deloc filmul; mi-a placut si mult mai ales de Haymitch, dar cred ca trebuie sa citesc neaparat cartile.

Geo. said...

Cristina, cartea e mult mai complexa.
Si nu, n-am vazut filmul.
Inca.

Unknown said...

Cred si eu. In general imi plac mult mai mult cartile decat filmele/serialele.( A se intelege ca atunci cand ziceam ca actiunea e mai bine construita ma refeream la carti; nu m-am exprimat eu bine)

Emily's Madness said...

Mie mi-au placut cartile foarte mult, iar cand am aflat ca o sa se faca si film, eram deja in extaz, dar extazul s-a domolit cand am vazut castul si pareri si vesti despre film(sa taie opt secunde pentru a putea vedea mucosii filmul, probabil niste opt secunde de violenta pe care ar fi vrut omul sa le vada).

Unknown said...

Nici pe mine nu m-a incantat castul, dar asta este...

Shadowbooks said...

Chiar asa naspa a fost filmul? Si eu vreau sa merg saptamana asta :l

CCAM said...

@Shadowbooks - nu as zice naspa dar destul de departe, in opinia mea, de carte. Mi-a placut in schimb ca i-au ales pe Woody Harrelson, Donald Sutherland si Lenny Kravitz pentru ca intra foarte bine in pielea personajelor din carte si, desi aveam unele indoieli, Josh Hutcherson e bine in rolul lui Peeta.

Shadowbooks said...

Inseamna ca nu trebuie sa am prea multe asteptari de la film atunci

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
CCAM said...

@ Shadowbooks - parerile difera si cine stie poate iti va placea si are unele chestii care mie mi-au placut.
@Cristina - nu cred ca a aparut oficial pe net asa ca trebuie spus ca BM nu sustine vizionarea neautorizata a filmelor. Pe de alta parte, chiar daca e oficial, un film pierde extraordinar de mult vazut pe monitor si chiar pe TV, mai ales cele de genul JF.

Bonnie Ithil said...

E aparut pe net dar sincer decat sa il vezi la claritatea aia care e foarte proasta si iti strica si parerea despre film mai bine astepti sa apara dvd-ul sau te duci la cinema...

Mirela said...

eu am citit cartile, dar nu am vazut filmul inca, dar sper sa il vad in curand

Shadowbooks said...

Am reusit sa ajung pana la urma astazi si eu la film, sincer am fost dezamagit in mare parte de film....
Daca vrei poti sa citesti parerea mea aici si sa-mi spui ce parere ai :) http://shadowbooks.wordpress.com/

Si soarele e o stea

Bloguri, Bloggeri si Cititori