Harry Potter si Copilul Blestemat

Wednesday, March 18, 2015

Recenzie! Printul Spinilor de Mark Lawrence

Cândva odraslă regală privilegiată, crescută de o mamă iubitoare, Jorg Ancrath a devenit Prinţul Spinilor, un adolescent fermecător şi imoral, care conduce o bandă de proscrişi brutali. Lumea este în haos, violenţa abundă, coşmarurile răsar la fiecare pas. Trecutul dur al lui Jorg l-a făcut să nu se mai teamă de niciun om, fie el viu sau mort. Totuşi mai există ceva care-l înspăimântă… Reîntors la castelul tatălui său pentru a-şi revendica moştenirea, Jorg trebuie să se confrunte cu orori din copilărie şi să-şi croiască viitorul împotriva tuturor.

„Tulburătoare, minunată, haotică, poetică, obsedantă, antrenantă… Credeţi sau nu, toate cuvintele acestea descriu o singură carte: Prinţul Spinilor." -- Booklist

„Sumbru şi implacabil, volumul Prinţul Spinilor vă va atrage în mrejele sale şi vă va înhăţa cu totul. Incredibil…" -- Robin Hobb

Părerea mea

În primul rând, mulțumesc librăriei online Libris pentru această carte. pe site-ul lor puteți găsi atât cărți în română, cât și cărți în engleză.

Auzisem tot felul de păreri despre Prințul spinilor înainte de a mă hotărî să o citesc pentru recenzie de la librăria online Libris. Multe comentarii negative, dar şi la fel de multe pozitive, care precizau că nu este un roman pentru toate gusturile. Și, poate că aveau dreptate. Plină de aventură și scene însângerate de război, această carte se pretează fanilor seriilor „Cântec de gheață și foc” și „Stăpânul Inelelor”. Tocmai de aceea, mie, personal, nu mi-a înșelat deloc așteptările. Este o poveste fantastică exact pe gustul meu.

Jorg este prințul moștenitor al regatului Ancrath, dar atunci când mama și fratele său mai mic sunt uciși cu sânge rece de Contele Renar și regele nu face nimic pentru a-l pedepsi, devine obsedat de răzbunare. Mistuit de nebunie, Jorg eliberează un grup de ucigași și mercenari, apoi fuge din palat împreună cu ei. Trei ani mai târziu, copilul monstru revine în regatul tatălui său, în fruntea unei bande de criminali, singurul lui scop fiind ca până la împlinirea vârstei de cincisprezece ani să ajungă pe tron și să cucerească regatele învecinate.

— Ce ai pentru mine? l-am întrebat.
Şi mi-a arătat.
I-am arătat şi eu ce aveam.
Există un motiv pentru care eu am să câştig acest război. Toţi cei aflaţi încă în viaţă s-au luptat într-o încleştare care i-a îmbătrânit deja cu mult înainte ca ei să se fi născut. Mi-am ascuţit dinţii în soldaţii de lemn din sala de război a tatălui meu. Există un motiv pentru care am să câştig acolo unde ei au fost învinşi. Iar motivul e că eu înţeleg jocul.
— Iadul, îmi răspunse mortul. Am iadul.
Şi se scurse în mine, rece ca moartea, ascuţit ca o lamă de pumnal.
Mi-am simţit gura arcuindu-se într-un zâmbet. Mi-am auzit hohotele de râs răzbătând prin ploaie.
Ăsta-i secretul şi mă uimeşte că este numai şi numai al meu. Am văzut ce înseamnă jocul în noaptea în care oamenii contelui Renar ne-au prins din urmă caleaşca.

Personajul principal, Jorg, care nu are decât 13 ani, este foarte calculat, acționând, de cele mai multe ori, cu sânge rece și fără pic de remușcări.

Scris la persoana întâi și având capitole ce alternează între trecut și prezent, romanul permite o înțelegere bună a motivelor din spatele comportamentului atât de neobișnuit pentru un personaj principal pozitiv, chiar şi atunci când este un antierou în toată puterea cuvântului. Desi este un personaj crud, care şochează prin limbaj și comportament, acesta reuşește să te cucerească până la final, lăsându-te cu o dorință arzătoare de a citi cărțile următoare.

Personajele secundare sunt foarte bine conturate și, chiar dacă avem parte de criminali, hoți și mercenari, loialitatea lor față de Prințul Jorg este demnă de admirat.

La prima vedere, acțiunea pare să se întâmple într-un decor high fantasy, dar, pe parcurs, întâlnim și elemente ale zilelor noastre, de aceea cred că povestea se poate încadra și în genul post-apocaliptic.

Printul Spinilor este un roman impresionant, pe care l-am citit cu mare plăcere şi pe care îl recomand tuturor amatorilor de cărți “altfel”.

Lectură plăcută!